Az Alpina több mint egyszerű, gyárközeli tuningcég. Nem véletlenül tartják számon valódi autógyártóként a német manufaktúrát, BMW alapú modellkínálatuk mindig a sportosan elegáns vonalat képviselte és az alacsony darabszámok mellett mindig különlegesnek számítanak majd. Nem mellesleg technikai oldalon is jelentős változásokat hoznak, hiszen a motort alaposan átdolgozzák, akárcsak a futóművet, így felveszik a versenyt az M-es modellekkel is. Itt van például az Alpina B4 S, mely egy szép 4-es kupénak néz ki, ám dinamikájában hozza az M4 szintjét.

Edition 99 névre keresztelték az új limitált szériát, melyből nem nehéz kitalálni, hogy hány darab készül belőle. Ehhez a BMW 440i változatát vették alapul, ám itt a 3 literes, biturbó sorhatos motor 452 lóerős, mellé 680 Nm nyomatéka van. A hátsókerék-hajtású kupé 4,2 másodperc alatt van 100-on és 306 km/óra a végsebessége, összkerék-hajtással már 3,9-et gyorsul, végsebessége azonban alig észrevehetően szerényebb 303 km/óra. A jóval nehezebb kabrió változatnak 4,3 másodperc kell a százas sprinthez és akár 304-gyel is sorzolhatja az utasok haját a szél. A megfelelő hangzásról a 7 kilogrammos súlycsökkenést jelentő Akrapovic titán kipufogórendszer gondoskodik.