88 gramm szén-dioxidot bocsát ki minden kilométeren a SEAT Ibiza TGI, és ezzel a modellcsalád leginkább környezetbarát tagjaként lép színre. Ehhez benzinből 3,8 literes fogyasztást kellene produkálnia, de az nem megy az egyliteres, háromhengeres motorocskának: ha 95-öst engedünk át injektorain, abból öt litert kér száz kilométerre. Akkor hogy is?

A megoldás a CNG: a Mii és a Leon után (és az Arona előtt) az Ibiza is megkapta a VW-csoport sűrített földgázas technológiáját.

A 90 lóerős autó végsebessége 180 km/óra, álló helyzetből 12,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, és ha mindkét tartályát teletöltjük (meghagyták az eredeti, 40 literes benzintankot), 1194 kilométer az elméleti hatótávolság. Ha a fagyálló hőmérséklete meghaladja a mínusz 10 fokot, és nem üres a tartály, a motor minden esetben CNG-üzemben indul.

Az átalakítás látszólag legnagyobb vesztese a csomagtartó, amely az eredeti 355 helyett 262 literes – de csak látszólag, hiszen ez voltaképpen csak annyit jelent, hogy a padló alatti üreget immár nem tölthetjük meg motyóval, mert ott csücsül a CNG-tartály.