Yoshihiro Sawa, a Lexus International elnöke szerint állítólag a cég több mint nyitott arra, hogy ismét kabriót építsen, derül ki egy brit lapnak adott interjújából. A márka 2000-től 2010-ig, illetve 2008-tól 2014-ig már kínált lenyitható keménytetős modellt (SC, illetve IS C), de egyik sem váltotta meg a világot.

Lexus SC 430 a XXI. század első éveiből

Most viszont adottak a feltételek a harmadik próbálkozásra: akár az RC, akár az LC modell megfelelő alap lehetne egy tetőmentesítési akcióhoz. Az utóbbinak nagyobb az esélye: a modell újabb, nagyobb presztízsű, és egymás után nyeri a dizájndíjakat, míg a középkategóriás kupé mára érdemtelenül érdektelenné vált.

Lexus IS250 C

„Folyamatosan tanulmányozzuk a lehetőségeket, és műszakilag semmi akadálya nincs egy nyitott tetős modellnek” – idézik Sawát a lapok, hozzátéve, hogy akár még ebben az évtizedben (tehát legfeljebb két éven belül) piacra kerülhet az álomautó. Szükség is lesz rá, hiszen kategóriájában a Lexus az egyetlen márka, amely nem kínál nyitható tetős modellt.

Lexus LF-C2 koncepció 2014-ből. Az RC alapú kabrió nem valósult meg.