A limitált szériás Exige Cup 380 utódjaként lép színre a Lotus Exige Cup 430. A 13 százalékkal (+55 LE) nagyobb motorteljesítmény és az akár 1056 kg-ra leszorítható menetkész tömeg együttesen annyit tesz, hogy az elődmodell 355 LE/tonna arányához képest itt már 407 LE/tonnáról beszélhetünk – a másik irányból megfogalmazva egyetlen lóerőnek immár nem 2,82, hanem csupán 2,46 kilogrammot kell mozgatnia.

Ehhez jön hozzá 220 kg maximális leszorítóerő, aminél jóval fontosabb, hogy az új modell már 160 km/óránál képes ugyanazt a leszorítóerőt kifejteni, amihez az Exige Cup 380-asnak még 270-nel kellett száguldania. Ehhez egyedi szénszálas csatornákat alakítottak ki, módosították az első légbeömlők méretét és alakját, hátra versenypályáról menekített szárnyat szereltek.

A 430 lóerős, 440 Nm nyomatékú motor, amely szabadon forog el 7000/percig, 3,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, a végsebesség 290 km/óra. Mindent egybevéve az Exige Cup 430 a Lotus valaha épített legfürgébb közúti autója: a gyári tesztpályán, a 3,54 kilométeres Hethelen 1,2 másodperccel hamarabb (1 perc 24,8 másodperc alatt) ért körbe, mint az amúgy szintén brutális Lotus 3-Eleven utcai kiadása.

Akár légzsák nélkül is kérhető az autó, azzal is spórolhatunk néhány kilót