Városi, elővárosi használatban jelenleg lehetetlen megszorítani a hibrideket fogyasztásban: a sok megtorpanással járó, csekély átlagsebességű haladás optimális közeg a technológia számára, elképesztően kevés üzemanyagból közlekedhetünk – de nem elég, hogy kevés, az sem mindegy, hogy mennyire kevés.

Ezt mérte meg a Consumer Reports amerikai fogyasztói magazin. Tesztre fogták az ötven legtakarékosabbnak ígért személyautót, többségükben hibrideket, és a tudományos pontossággal mért fogyasztást összevetették a hivatalos gyári adatokkal. Az győzhetett, aki nem csak a legkevesebbet fogyasztotta, de a legjobban be is tartotta az ígéretét. A legjobb tíz modell eredményét publikálták.

Az első helyen végül fej-fej mellett küzdött a Toyota Prius és a Hyundai Ioniq hagyományos (nem plug-in) kivitele. Mindkét modellnél 4,52 literes átlagot regisztráltak, ám mivel a koreai modellnél ez jelentősen (+5,12%) meghaladta a gyár által megadott értéket, míg a Toyota gyakorlatilag hivatalosan is ennyit (4,5 l/100 km) fogyaszt, a negyedik generációs Prius bizonyult a belsőégésű motorral szerelt személygépkocsik fogyasztási királyának.

Ennyivel fogyasztanak többet a hibridek a gyári értéknél 1

#egyhetvenhét

A harmadik helyre a Prius plug-in kivitele került fel 4,7 literes átlagfogyasztással. Ez azonban a plug-in előnyök nélkül, az akkucsomag lemerülése után mért érték: ha otthon feltöltjük az akkukat, hivatalosan 1,8 literre vihető le az átlagfogyasztás. Ez a hivatalos érték, a valóság azonban ennél is szebb: a Consumer Reports 1,77 literes átlagot mért. Ez volt egyébként az egyetlen autó, amely a valóságban takarékosabbnak bizonyult, mint papíron – mint az alábbi táblázat is szemlélteti, egyes modellek súlyos önértékelési problémával küszködnek.

Ennyivel fogyasztanak többet a hibridek a gyári értéknél 2

Kapcsolódó címkék: fogyasztás hibrid valós fogyasztás