Zippy car (fürge autó), röviden zi-ca: ebből a gyermeteg szójátékból ered a legnagyobb indiai autógyártó, az évente mintegy egymillió személy- és haszonjárművet értékesítő Tata Motors legújabb modelljének a neve.

A Zica a mai napon tartja világpremierjét az Új-Delhi Autószalonon, csakhogy erről a névről az emberek mostanában egészen másra asszociálnak: arra a zika vírusra, amely viharos gyorsasággal terjed az egész világon, és ellenszer híján rendkívül súlyos fenyegetést jelent a fertőzött kismamák magzataira. A WHO hétfőn nemzetközi egészségügyi vészhelyzetet hirdetett a betegség kapcsán.

Autó a szakadék szélén? A Tata Motors marketingeseinek egyébként is van érzéke a drámai melléfogásokhoz.

Autó a szakadék szélén? A Tata Motors marketingeseinek egyébként is van érzéke a drámai melléfogásokhoz.

Mivel az 1,3 milliárd lakosú Indiában eleve komoly problémát jelentenek a szúnyogok által terjesztett betegségek, a zika több elméleti fenyegetésnél.

A Tata Motors nem tud mit tenni, az eredeti Zika néven állítja ki az autószalonon új ferdehátúját, ám a piaci bevezetést egészen addig felfüggesztik, amíg nem találnak használható alternatívát az elnevezésre.

A zika vírust még 1947-ben, az ugandai Zika erdőben fedezték fel, ám egészen mostanáig nem jelentett komoly fenyegetést az emberre.

A gyűlöletes vírus az autóiparban is szedi áldozatait 3 Az olasz, brit és indiai formatervezők közös munkájaként megszületett Zica nemcsak egészen pofás jószág, de műszakilag is az indiai átlag fölé emelkedik. Kétféle motorral (85 lóerős, 1,2 literes benzines, valamint 70 lóerős, a vadonatúj 1,05 literes dízel), a szegmensben elsőként alkalmazott üzemmódkapcsolóval, elektromos szervokormánnyal, Harman infotainment rendszerrel, okostelefon alapú navigációval kínálják, csomagtartója 240 literes.