A Porsche négyhengeres boxerekkel gyártja tovább középmotoros modellcsaládját, ám hogy a hátrányból előnyt kovácsoljon, a Boxstert (és a majdani Caymant) a fél évszázaddal ezelőtt rendkívül sikeres, szintén négyhengeres motorokkal szerelt 718-as szériáról nevezte el.

A modellváltás leginkább hangoztatott eleme értelemszerűen maga az új, négyhengeres blokk: a turbófeltöltéses, kétliteres boxer 300, míg a 718 S 2,5 literes motorja 350 lóerőre képes. Utóbbi a plusz lökettérfogat mellett változó geometriájú turbófeltöltést alkalmaz – ilyet továbbra is csak a Porschénél találunk.

Új név, új személyiség 1
Új név, új személyiség 2

Új név, új személyiség

Új név, új személyiség

Új név, új személyiség 14
Új név, új személyiség 15
Új név, új személyiség 16
Új név, új személyiség 17
Új név, új személyiség 18
Új név, új személyiség 19
Új név, új személyiség 20
Új név, új személyiség 21
Új név, új személyiség 22
Új név, új személyiség 23
Új név, új személyiség 24
Fotó megosztása:
Új név, új személyiség 25 A váltás plusz 35 lóerőt hozott, akár 13 százalék fogyasztás-csökkenés mellett. A kisebbik motor nyomatéka 380 Nm (korábban 280 Nm), ráadásul ez 1950-től egészen 4500-ig rendelkezésre áll. A 2,5 literes boxer a korábbi 360 helyett 420 Nm nyomatékot ad le, valamivel még szélesebb fordulatszám-tartományban.

Mondani sem kell, hogy a menetdinamika is javult: a feláras duplakuplungos váltóval és Sport Chrono csomaggal 4,7, illetve 4,2 másodperc a százas sprint ideje – az elődöknek ehhez 5,5 és 4,8 másodpercre volt szükségük. A végsebesség 275, illetve 285 km/óra.

A Boxster egyéb komponensei is megújultak persze: vadonatúj hangolást kapott a futómű, a fékeket erősebbre cserélték. Ha már versenyautóról nevezték el, a 718 10 százalékkal közvetlenebb kormányzást kapott, ráadásul az opciós adaptív lengéscsillapítás kétféle szintű ültetéssel (10 vagy 20 mm) kérhető, a rugózás komfortos és sportos beállítása között pedig nagyobb a különbség, mint korábban.

a videó a hirdetés után indul

A csomagtartófedél, a szélvédő és a vászontető kivételével minden porcikáját áttervezték az autónak. Az erőteljesebb idomok több hűtőlevegőt engednek be, a fényszóró bixenon rendszerű, a négypontos pók-LED nappali fény opciós.

Megváltozott az ajtókilincsek kialakítása, átrajzolták a 19 colos alapfelniket (felárért 20 colos is kérhető.)

Különösen látványosan változott a far, a lámpák közé beillesztett, 911-ihletésű díszcsík rendkívül szélesnek láttatja a kocsit. A zárófényekben térhatású LED-ek világítanak, a féklámpák az opciós első ködlámpákra rímelve kétszer kettes mintázatúak.

Új név, új személyiség 26 Nem csak kívül, belül is átalakult a 718. Új a műszerfalpanel, érintőképernyős infotainment-rendszerrel; utóbbi modulárisan egészíthető ki új funkciókkal.

A Porsche 718 április végétől kapható Európa-szerte.