Íme, az új Golftédéi. A magyar családi vágyálom, a takarékos, dinamikus, praktikus autó, amit neve (Népautó) ellenére újonnan igazi presztízsjárműként tart számon itthon a középosztály jelentős része
Íme, az új Golftédéi. A magyar családi vágyálom, a takarékos, dinamikus, praktikus autó, amit neve (Népautó) ellenére újonnan igazi presztízsjárműként tart számon itthon a középosztály jelentős része

EU-s vizsgálóbizottság alakult a dízelbotrány miatt

Íme, az új Golftédéi. A magyar családi vágyálom, a takarékos, dinamikus, praktikus autó, amit neve (Népautó) ellenére újonnan igazi presztízsjárműként tart számon itthon a középosztály jelentős része
Az új Golf kicsit hosszabb és könnyebb elődjénél
Megmaradtak a klasszikus Golf-stílusjegyek; egy új 6-os és 7-es Golfot könnyű megkülönböztetni, ha egymás mellett állnak, de ha magukban tűnnek fel a forgalomban, kell pár pillanat eldönteni, mit is látunk
Az orr laposabb, agresszívebb, szögletesebb. Az olcsóbb kivitelek halogén izzósak, nincs automata fényváltó kapcsolójuk és a menetjelző fényük is hagyományos izzó LED helyett
Szép, tiszta idomok
Igazi dizájn-ikon: az új Golfot -egyelőre - jobban nézik az utcán, mint egy új Porschét
Az új Golf orra hosszabb, ettől a tervezők szerint elegánsabb, prémiumautósabb lett
A Golf 2013-ban újra méltán lehet kategóriája névadója. Technikai fejlettségben és általános "jóságban" is példa a szegmensben
Élesebb, szögletesebb
A klasszikus Golf-fotózási szög. Innen látszik legjobban a két fontos stílusjegy, a vastag C-oszlop és az előre dőlő hátsó szélvédő
Éjszaka már távolról felismerhető: egy Golf halad előttünk
Az utastér még a sok szürke műanyaggal is meleg, tágas, lakályos
A műszerfal mindenütt puha, a szellőzés-fűtés csendes és hatásos
Körülöleli a vezetőt a Golf
A kormány jó fogású, a szervo rásegítésének mértéke is pont jó. Ezt a kormányt egy fia gomb nélkül is kellemesebb tekergetni, mint számos agyonkapcsolózott konkurens modellét
Az üléskárpit olcsó hatású, de a székek tartása, komfortja hosszú utakon is véd a fáradtságtól
Logikus rendben tömbösítve a média, klíma gombjai
Az érintőképernyő animált menüváltásai szépek, kár, hogy a kijelző nem kapacitív, hanem rezisztív (elég erősen kell nyomni érintés helyett)
A tesztátlag 5,5 liter volt vegyes üzemben
A csúszkás megoldás logikus és ritkán kihasznált lehetősége az érintőképernyőnek az autóiparban
Az első Climatronic is remekül működött a malacorrú Passatban, de ez a sokadik generáció nagyon finom
Csak öt fokozat, de mind jó hosszú: remekül illeszkedik a dízelmotor karakteréhez a váltó
Vakkapcsolók tömkelege: 6,6 millióért ennyi fér egy Golfba
A Passatéhoz nagyon hasonló a műszeregység: klasszikus órák, monokróm, de nagy felbontású kijelzővel
Semmi felesleges újítás, fő a célszerűség
Tárolórekeszből is elegendő van a Golfban
Az ajtóbelső fantáziátlan, de minden elektromos ablak automata
Sehol egy fémpedál: fő a célszerűség
A hátsó ülések közé nem jár lehajtható könyöklő 6,6 millióért
Nem megy le teljesen az ablak, viszont hátul is automata le-fel
Mivel ez egy olcsó Golf, mindössze 6,6 millió, a beltér-világítás sem LED-es, mint a drágákban, csak izzós
Dísztárcsa és józan gumiméret: ez használati tárgy, nem felvágós autó
A motor a régi TDI-k klasszikus értékeit teremti újra: megbízhatóan duruzsol, takarékos és erős
Imádnivaló a VW-k (és Seat-ok) csomagtér-kilincse
Bal- és jobbkezesek is belekapaszkodhatnak, az elakadásjelző a kárpit alá került, könnyen előkapható, ha baj van
A csomagtér 380 literes, ez jó érték a kategóriában. (Új Auris: 360)
A szükségpótkerék teszi lehetővé a csomagtér-padló pár centis süllyesztését
Fotó megosztása:

A motor a régi TDI-k klasszikus értékeit teremti újra: megbízhatóan duruzsol, takarékos és erős

A motor a régi TDI-k klasszikus értékeit teremti újra: megbízhatóan duruzsol, takarékos és erős

A bizottságnak magyar tagja is van. A vizsgálóbizottság elemezni fogja az Euro 5-ös és az Euro 6-os motorok előállítási, javítási és karbantartási fázisait, illetve teljes képet kíván alkotni arról, hogy a tesztfolyamatok átláthatósága és szükségszerű korrekciója biztosítható-e. Vizsgálni kívánja, hogy valóban voltak-e technikai megoldások a kibocsátási szint torzítására, illetve azt is, hogy ezt mely autógyártó cégek alkalmazták.

A bizottság szerint fel kell tárni az uniós és tagállami hatóságok esetleges mulasztásait is, és át kell tekinteni, hogy milyen konkrét jogi lépéseket lehet tenni a felelősségre vonás, valamint a további jogsértések megelőzése érdekében.

A bizottság közleményében megemlíti, hogy tagállami szinten szükség lehet a szabálysértő gyártókkal szemben alkalmazható hatékony és visszatartó erejű szankciókra. Mindennek azonban egységes uniós elvek mentén, és nem kizárólag a tagállamokra bízva kell megtörténnie.

A vizsgálóbizottság hat hónap múlva időközi jelentést mutat be, a végső jelentést pedig egy éven belül kell elkészítenie.