Amikor Dirk Oehlerking, a Kingston Custom tulajdonosa belelapozott egy 1981-es motoros újságba, elakadt a szava: még a végére sem ért a turbómotoros BMW motorkerékpárról írt beszámolónak, amikor már tudta, hogy következő motorját feltöltővel lélegeztetett boxer hajtja majd.

A szándékot egy szerencsés véletlen segített tettre váltani: az interneten talált egy Stütz turbóval megtámogatott R100 RS-t, ami éppen új gazdát keresett. Azonnal megvette, és megkezdte a munkát.

Motorkerékpár Porsche turbóval 1
Motorkerékpár Porsche turbóval 2

Motorkerékpár Porsche turbóval

Motorkerékpár Porsche turbóval 11
Motorkerékpár Porsche turbóval 12
Motorkerékpár Porsche turbóval 13
Motorkerékpár Porsche turbóval 14
Motorkerékpár Porsche turbóval 15
Motorkerékpár Porsche turbóval 16
Motorkerékpár Porsche turbóval 17
Motorkerékpár Porsche turbóval 18
Fotó megosztása:
Motorkerékpár Porsche turbóval 19 Először szakmai érdeklődésből teljesen helyreállította az eredeti motort, “hogy lássa, mit is tudtak a nyolcvanas években,” aztán darabjaira szedte az egészet, és hozzálátott az átépítéshez.

Vett egy R100/7 vázat, valamint bontóból megszerezte egy Porsche 924 Turbo motorját. Utóbbiról leműtötte a turbófeltöltőt, és átültette azt a kéthengeres, léghűtéses blokkra. Az elhelyezésnél ügyelt a letisztult megjelenésre: ahogy a kábeleket elrejtette, úgy a feltöltőt is. Megtalálod?

Motorkerékpár Porsche turbóval 20 Minden mozgó alkatrész tömegét csökkentette, a dugattyúktól kezdve a főtengelyen át a lendkerékig és a tengelykapcsolóig. A kompressziót visszavette, vadonatúj szelepeket épített be, a 40 mm-es Bing porlasztót 41-esre módosította, és áthangolta.

Az egyliteres BMW blokk, amely gyári, szűz állapotában 70 lóerős, a Stütz turbóval pedig 100 lóerős volt, Oehlerking munkája nyomán 126 lóerőre tornázta fel magát.

Motorkerékpár Porsche turbóval 21 Ennél is lenyűgözőbb a fogyókúra, amit a német szakember összeállított a motornak: az R100RS teljes túrafelszerelésében 243 kilót nyomott, a csupasz R100/7 csupán 215 – a Kingston Custom steampunk hangulatú kétkerekűje ezzel szemben mindössze 156 kilót nyom, ami még ma, 2016-ban is tiszteletre méltó teljesítmény/tömeg arányt ad ki.

Forrás: BikeExif