Kamerák mindenütt, ezen a turistabuszon például csak a vezető feje felett 3 darab, de a járműben hátrébb is továbbiak sorakoztak
Kamerák mindenütt, ezen a turistabuszon például csak a vezető feje felett 3 darab, de a járműben hátrébb is továbbiak sorakoztak

Elképesztő, mennyi autót adtak el tavaly Kínában

Kamerák mindenütt, ezen a turistabuszon például csak a vezető feje felett 3 darab, de a járműben hátrébb is továbbiak sorakoztak
A sofőrt az utasokat és az utat is kamera figyeli
Lázadás a rendszer ellen? Maga előtt vezette át a biztonsági övet a taxis, de nem kötötte be
Csengduban van Volkswagen gyár, így nem meglepően a taxik és a rendőrautók is ilyenek
A kínai mellett angolul is szerepelnek az információk a táblákon
Vegyes a járműpark. Európában is ismert modellek, egyszerű csettegők és kínai másolatok egymás mellett
Népszerűek a fehér autók
A robogók vannak túlsúlyban, de tricikliből is sokat látni
Dél-Amerikából lehet ismerős a Corsa kombi változata
Ez, mi ez?
Toronyházak és európai autópark
3 millió elektromos robogó fut az utakon, többségüket jogosítvány és sisak nélkül vezetik
Rendőrségi jármű, kamerákkal felszerelt ellenőrzési központ, amilyeneket  több nagyforgalmú helyen is láttunk
Robogók
Kínában is azt gondolják a gazdagok, hogy bárhol lehet parkolni. Mondjuk járdán keresztben...
Daewoo Matiz klón
A taxik elsőkerék-hajtásúak
Rengeteg a jármű, de igazi dugóval nem találkoztuk, mindig haladt a forgalom
Fehér üléshuzat mutatja tisztának a cigiszagtól bűzlő taxikat. A huzattól a biztonsági övet sem lehet becsatolni
Régi és új együtt
A szállodánknál egy papírt kaptunk, amire felírták a taxi rendszámát, ha bent felejtünk valamit, vissza lehessen keresni
"Eredeti" Louis Vuitton üléshuzat a buszon
Az Európában is ismert modellekből van a legtöbb a  forgalomban
Nem Opel Astra, hanem Buick Excelle
Autópályás fizetőkapu
Passatnak hívják, ami nálunk az első generációs Skoda Superb
A kép közepén látható LED-es lámpa, piros-kék villogással jelzi, hogy traffipax következik
Hondára hasonlít, de nem az
Néha rendőri felvezetéssel haladtunk,
Egyszerű megoldás, a LED-es lámpa piros és zöld fényre képes
Egyáltalán nem meglepő látvány, abban a közegben
Fotó megosztása:

Vegyes a járműpark. Európában is ismert modellek, egyszerű csettegők és kínai másolatok egymás mellett

Vegyes a járműpark. Európában is ismert modellek, egyszerű csettegők és kínai másolatok egymás mellett

Kínában 21,1 millió autót és kishaszongépjárművet értékesítettek az autógyárak, 7,3 százalékkal többet, mint 2014-ben – közölte kedden a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers). A magyar autópiacon tavaly 77 ezer autó kelt el, a kínai mennyiség 0,36 százaléka.
    
A növekedés 2014-ben 10 százalék, 2013-ban pedig 16 százalék volt. A CAAM az idén 7,8 százalékos növekedést és 22,76 milliós értékesítést vár.

Állami ösztönzők nélkül az eladások kevésbé növekedtek volna tavaly. A nyár folyamán a lassuló gazdasági növekedés és a tőzsdei árfolyamok esése miatt az autóeladások még elmaradtak az előző évitől. Az eladásokat az összforgalom mintegy 70 százalékát adó kis lökettérfogatú járművek forgalmi adójának októberi megfelezésével sikerült Pekingnek fellendítenie. Októberben 13 százalékkal, novemberben 24 százalékkal, decemberben pedig 18 százalékkal nőttek az eladások.

A kínai autópiac tavalyi 7,3 százalékos bővüléséből leginkább a belföldi vállalatok vették ki a részüket: a kínai márkák eladásai tavaly 15 százalékkal növekedtek, összesen 8,7 millióra. A kiemelkedő növekedés annak köszönhető, hogy a hazai gyárak nagy hangsúlyt helyeznek a Kínában népszerű SUV modellekre.

A kínai gyártók az idei kilátásaikat illetően is bizakodóbbak a külföldi gyártóknál. A Great Wall Motor Co. például 11 százalékkal, a Geely Automobile Holdings Ltd., a Volvo Car anyavállalata pedig 18 százalékkal tervezi növelni forgalmát. A Toyota ezzel szemben csak 2,7 százalékos növekedést vár.