Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.
Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.

Az USA beperelte a Volkswagent

Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.
Az érintett Jetta TDI elnyerte az Év zöld autója díjat Amerikában. Nem tudni, mi lesz az elismerés sorsa
Szintén kétliteres dízelmotorral kapta meg az Audi A3 a Los Angeles-i autószalon átadott Év zöld autója elismerést. A motorvezérlés csak csalással tudta hozni a szabványon belül légszennyezési értékeket
Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja
Lehet, hogy a cég igazgatótanácsának elnöke, Martin Winterkorn távozásra kényszerül
Az USA beperelte a Volkswagent 17
Lilával az Euro 6 norma határértéke, szürkével a ténylegesen mért értékek. Több mint 10 autóval születtek a vizsgálati eredmények, nitrogén-oxid-kibocsátásuk a mérési körülményektől függően 10-40 szerese volt az amerikai, ennél alacsonyabb NOx-határértéknek. Viszont olyan autó is akadt, amely valóban teljesítette a szabványt
Az internetes felületen az alvázszámot megadva lefut az ellenőrzés. Egy olvasónk kétliteres TDI Passatját ellenőrizte le, amelyben az EA288-as motor van, így nem érintette a csalás. Akinek más eredményt köp ki a program, azt kérjük, küldje el a dokumentumot szerkesztőségünknek az auto kukac vezess.hu címre, hogy tájékoztathassuk olvasóinkat a teendőkről! Köszönjük!
Ezt az üzenetet kapják az érintett EA189-es motorú autók tulajdonosai, itt egy 2011-es Passat 2,0 CR TDI-t kérdezett le tulajdonosa. Nagyon köszönjük a fotót olvasónknak!
Fotó megosztása:

Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja

Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja

A keresetet az egyik detroiti szövetségi bíróságon nyújtották be, az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA, az Egyesült Államok környezetvédelmi hatósága) nevében eljáró igazságügyi minisztériummal egyetértésben. A perindítást az indokolta, hogy eddig nem sikerült elfogadható megállapodásra jutni a német autógyártóval arról, hogyan bonyolítsák le a visszahívásokat.

Tavaly ősszel derült ki, hogy egyes Volkswageneket és Audikat olyan szoftverrel szereltek fel, amelynek köszönhetően a gépjárművek a teszteken kiválóan teljesítettek, ám a hétköznapi forgalomban már nem: a megengedettnél akár negyvenszer több káros anyagot bocsátanak a levegőbe.

Az EPA szerint a német nagyvállalat 2008 óta hamisítja az adatokat és csaknem hatszázezer, Amerikába exportált kocsiba épített be csaló szoftvert.

A manipulatív szoftvert az Egyesült Államokban, Nyugat-Virginia szövetségi állam egyetemén fedezték fel.