Új fejezet kezdődik az Opel legnépszerűbb modellje, az Astra életében: az új generáció, amely már a tizenegyedik az 1936-ban indított a Kadettet követően, egy teljesen új, könnyűszerkezetű járműarchitektúrára épül, kizárólag új generációs motorok hajtják, és a lehető legmodernebb kapcsolódást teszi lehetővé okostelefon-integrációval.
Emellett az új Astra folytatja az Opel hagyományát azzal, hogy olyan felszereléseket hoz be a kompakt szegmensbe, amelyek eddig csak felsőbb kategóriában voltak elérhetők, így például az adaptív IntelliLux LED mátrixvilágítás, amellyel lakott területen kívül állandó, de senkit sem elvakító távfénnyel lehet közlekedni.
|
Emellett számos olyan biztonsági-, vezetőtámogató- és komfortrendszer került az Astrába, amely újdonság kategóriájában, például az Opel Eye aktív kormánykorrekcióval kiegészített sávtartó asszisztense, a masszázsülés vagy az Apple CarPlayt és Android Auto alkalmazásokat kivetítő új IntelliLink.
Az új Astra 200 kilogrammot elérően könnyebb az elődjénél. Külső méretei kisebbek, miközben érezhetően növekedett a helykínálata és a komfortja. Motorházteteje alatt kizárólag a legújabb generációs motorok dolgoznak, amelyek kivétel nélkül Magyarországon, Szentgotthárdon készülnek.
A benzines kínálatban a belépőmotor a 100 lóerős 1.4-es, amelyet a 105 LE teljesítményű háromhengeres 1.0 Turbo követ. Először szerepel az új, négyhengeres 1.4 Turbo két kivitele: 125 LE vagy 150 LE, a nyomaték maximuma 245 Nm. A választék csúcsát a 200 LE teljesítményű és 300 Nm nyomatékú 1.6 Turbo jelenti, amely jövőre kerül az Astrákba.
A dízel kínálatot az 1.6 CDTI alkotja három kivitelben: 95, 110 és 136 LE, nyomatékmaximuma 320 newtonméter, Az öt- és hatfokozatú manuális sebességváltó mellett Easytronic 3.0 robotváltó érhető el, az 1.0 turbómotorral, és egy különösen kis súrlódású hatfokozatú automata a 150 lóerős 1,4 literes benzines turbóhoz és a 136 lóerős 1.6 CDTI-hez.
További információk: www.opel.hu