Az 1996-ban bevezetett Caterham Ultralight a gyár egyik legsikeresebb terméke volt, az eleve spártai modellekhez képest is lecsupaszított, a nélkülözhetetlen alkatrészeken kívül mindent a sutba dobó, minden lehetséges ponton fogyókúrára fogott modell minden alomtársánál hívebben hirdette a cégalapító Colin Chapman életfilozófiáját: egyszerűsíts és könnyíts!

A jövőre húszéves széria előtt tisztelegve visszatér az aszkéta, igaz, az egykori kétszáz darabos széria helyett mindössze húsz példányban. A mintegy 30 ezer fontért, azaz 12,7 millió forintért kínált (de összeszerelő készletben már 11,5 millióért hazavihető) Superlight Twenty nem replika, csak azonos alapelvet követ.

Az autó, amelynél a fényezés is feláras opció 2 Karosszériája csupasz alumíniumból készült, ami eleve hat kilót farag le a tömegéből, és akkor még ott vannak a szénszálas alkatrészek: a kerékburkolatok, az orrborítás vagy a szélvédőt helyettesítő, apró légterelő – ja, ha nem mondtuk volna, a Superlight Twenty nem országúti használatra készült.

A motor egy 137 lóerős, 1,6-os Ford blokk, amely hatfokozatú, szűken fokozott sebességváltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A lendkerék könnyített, a futómű extrém sportos hangolású.

Az autó, amelynél a fényezés is feláras opció 3 A Superlight egyedi műszereket, kulcsokat és váltógombot kap, a szénszálas ülések a csúcsmodell Seven 620 R-ből származnak. Hiába a tömegcsökkentés, az autón azért helyet kapott egy sorszámozott táblácska is.

Az opciós lista ugyanolyan spártai, mint maga az autó: rendelhető hozzá esővédő csomag, fűtés, valamint fényezés.

A Superlight 4,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 196 km/óra.

Az autó, amelynél a fényezés is feláras opció 4