Először másfél éve írtunk róla, és már akkor született egy ígéret, hogy a Honda kétharmad literes turbómotorral hajtott Kei-roadstere 2015-ben sorozatgyártásba kerülhet. Ez meg is történt, képeinken az egyik első szériagyártmány látható, amint kiszállításra vár. Bár a cég japán holnapján még nem látható az S660, a Ryo Sugiura által tervezett koncepcióhoz kísértetiesen hasonlító modell a törpeautókra vonatkozó szabályozásokkal összhangban 64 lóerős kivitelben, csinos alig-vászontetővel kerül utcára.
Mindez nem volna különösebben érdekes az európai piacon, ám az ausztrálok, akik annak idején először énekelték meg az S660 tervezett sorozatgyártását, most újabb hírbombát robbantottak: gyári információkra hivatkozva azt állítják, a motortérben könnyedén elfér egy egyliteres turbómotor, a hátsó nyomtáv pedig akár 60 mm-rel megnövelhető, így gond nélkül átvihető az aszfaltra a nagyobb blokk 130 lóerősre saccolt teljesítménye.
Ha megvalósul, nem ez lesz az első törpemotoros roadster Európában: a Caterham Seven 160-at a Suzuki 660 köbcentis, 80 lóerős háromhengerese repíti, álló helyzetből 6,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 160 km/óra. Mivel a kis Honda tömege várhatóan bőven egy tonna alatt marad, élvezetes vezethetőségre számíthatunk – már csak az a kérdés, hogy az esetleges exportverziót tervezik-e balkormányos kiadásban építeni.
Európába is jöhet a Honda kis roadstere 3