Pár perce ért véget a Focus RS világpremierje Kölnben. Autentikus helyen, egy olajos padlós, gépzsírillatú motorgyártó csarnokban láttuk először a sportváltozatot, amely megkoronázza a Focus-kínálatot.

Mustang-motor, összkerékhajtás, csodálatos driftszögek: az über-Focus pont olyannak ígérkezik, amilyennek reméltük. Az első képeket közöljük a világpremierről
Mustang-motor, összkerékhajtás, csodálatos driftszögek: az über-Focus pont olyannak ígérkezik, amilyennek reméltük. Az első képeket közöljük a világpremierről

Világpremier: első fotók az új Focus RS-ről

Világpremier: első fotók az új Focus RS-ről

Mustang-motor, összkerékhajtás, csodálatos driftszögek: az über-Focus pont olyannak ígérkezik, amilyennek reméltük. Az első képeket közöljük a világpremierről
Egyelőre nem lehet hozzáférni az autóhoz, a dobogót biztonsági emberek állják körbe és fürtökben lógnak a kollégák az RS körül
Épp Raj Nair, a Ford fejlesztésekért felelős alelnöke beszélget az esemény házigazdájával az izgalmas új termékről, eredetiben: exciting new product
Nehéz megúszni a méteres kékeres asszociációt, ha pont egy kék RS forog körbe a színpadon
Ken Block egy RS-prototípussal mutatott be egy rövidített gymkhana-gyakorlatot a kölni üzemben. Van egy 2009-es Focus RS-e és nemrég vett egy középmotoros RS200-ast, a B-csoportos raliszörny homologizációs alapját. 3,07 mp alatt gyorsul 96 km/órára, ami sokig Guinness-rekord volt a szériaautók között
1968-ben debütált az első RS-modell. A Taunus 15M RS a maga korában sportosnak számított
Ez egy Taunus kupé 17M RS
2800-as és 3100-as turbómotor is volt a Capriban. Én az RS200 versenygép után az összes RS közül ezt vinném haza
Kár, hogy se Manta, se Capri nincs lassan harminc éve
Egy Focus RS 1600 a kutyacsont-generációból
Épp egy RS2000 hussan el a háttérben, a második generációs Escortból
Világpremier: első fotók az új Focus RS-ről 28
2009-től készült a 305 lóerős RS a különleges függőcsapszeges, Revo Knuckle nevű első felfüggesztéssel. Ez csökkentette a kormányt cibáló hajtási befolyást
Joe Bakaj (jobbra), a Ford európai fejlesztési nagyfőnöke vette végig az RS-modelleket az elmúlt 47 évből
Fotó megosztása:

Egyelőre nem lehet hozzáférni az autóhoz, a dobogót biztonsági emberek állják körbe és fürtökben lógnak a kollégák az RS körül

Egyelőre nem lehet hozzáférni az autóhoz, a dobogót biztonsági emberek állják körbe és fürtökben lógnak a kollégák az RS körül

Előzetesen csak pár adat a leleplezésen lőtt képekhez: a kocsi valóban 4×4-es lett, teljesítménye meghaladja a 320 lóerőt. Orrában az előd 2521 köbcentis öthengerese helyett a 2,3 literes, feltöltős négyhengerest találjuk, amely az új Mustang alapmotorja.

A rendezvényen felvonult a múlt összes RS-modellje, a ralicsíkokkal gyorsabbá tett, százra 14 másodperc alatt gyorsuló Taunus 15M RS-től a 350 lóerős, übergonosz Focus RS500-ig, rajta a 3M-mel kifejlesztett, mattfekete matricaborítással. Itt volt Ken Block is, aki nagy adag gumifüsttel mutatta meg, hogy mire képes a hátul is hajtó ötajtós.

Ken Block egy RS-prototípussal mutatott be egy rövidített gymkhana-gyakorlatot a kölni üzemben. Van egy 2009-es Focus RS-e és nemrég vett egy középmotoros RS200-ast, a B-csoportos raliszörny homologizációs alapját. 3,07 mp alatt gyorsul 96 km/órára, ami sokig Guinness-rekord volt a szériaautók között

Ken Block egy RS-prototípussal mutatott be egy rövidített gymkhana-gyakorlatot a kölni üzemben. Van egy 2009-es Focus RS-e és nemrég vett egy középmotoros RS200-ast, a B-csoportos raliszörny homologizációs alapját. 3,07 mp alatt gyorsul 96 km/órára, ami sokig Guinness-rekord volt a szériaautók között



Holnap délután részletes cikkben mutatjuk be az autót, addig nézzétek meg az első fotókat a helyszínről. Ha minden jól megy, jövő év elején jelenhet meg a legerősebb Focus a magyarországi márkakereskedésekben. Beállhat a vadító Mustang és a modellfrissítés utáni Focus ST mellé. Nem semmi felhozatal egyetlen márkától, pedig az új GT-ről még szót sem ejtettünk.