Jó a briteknek. Úgy általában is, de olyankor különösen, amikor náluk már kapható a Jaguar F-type, másutt meg még nem. 

Coventry, 1961. Esett, mint rendesen.
Coventry, 1961. Esett, mint rendesen.

Így kell kiszállítani egy legendát

Így kell kiszállítani egy legendát

Coventry, 1961. Esett, mint rendesen.
Így kell kiszállítani egy legendát 9
Így kell kiszállítani egy legendát 10
Indul a konvoj
Így kell kiszállítani egy legendát 12
Fotó megosztása:
Indul a konvoj

Indul a konvoj

Indul a konvoj


Hogy ezt jól a világ orra alá dörgöljék, meg úgy egyébként is, tegnap gigantikus dzsemborit rendeztek, ahol az ország összes Jaguar-kereskedése képviseltette magát, mind az ötvenkilenc. 
Coventryben, a Jaguar szűkebb hazájában, a helyi sportstadion parkolójában gyűlt össze a sereglet, mindenekelőtt egy méretes F-betűt formálva, hogy aztán mind az ötvenkilenc autó színpompás parádéra vonuljon, élükön a nagy példaképpel, egy E-type-al.
Ha az autók világában létezik deja vu, az utóbbinak most ugyancsak bizsereghetett a szelepfedele: 1961-ben ugyanígy, ugyaninnen indult el világhódító útjára az E-type, a valaha gyártott talán legszebb és legismertebb sportkocsi. 
Coventry, 1961. Esett, mint rendesen.

Coventry, 1961. Esett, mint rendesen.

Az utódok egyébként tudják, mi a tisztelet: eggyel kevesebben álltak fel a rajtrácsra, mint fél évszázada dicső őseik. 
A felvonulást követően a 23 560 lóerőt számláló konvoj szétoszlott a szélrózsa minden irányába, hogy az országos kereskedői hálózat minden tagjához lábon jusson el az ügyfelek tesztautója. 
Itt a helybéli márkakereskedő húzta a rövidet: ő mindössze öt kilométert autózhatott a vadonatúj roadsterrel, míg a skóciai Aberdeenben működő szalon tulajdonosára csaknem 800 kilométeres út várt – az ideális valahol a kettő között lenne, de nyilván inkább több legyen, mint kevesebb.