Dízel AMG? Kösz, nem! 1
Dízel AMG? Kösz, nem! 2

Dízel AMG? Kösz, nem!

Dízel AMG? Kösz, nem!

Dízel AMG? Kösz, nem! 29
Dízel AMG? Kösz, nem! 30
Dízel AMG? Kösz, nem! 31
Dízel AMG? Kösz, nem! 32
Dízel AMG? Kösz, nem! 33
Dízel AMG? Kösz, nem! 34
Dízel AMG? Kösz, nem! 35
Dízel AMG? Kösz, nem! 36
Dízel AMG? Kösz, nem! 37
Dízel AMG? Kösz, nem! 38
Dízel AMG? Kösz, nem! 39
Dízel AMG? Kösz, nem! 40
Dízel AMG? Kösz, nem! 41
Dízel AMG? Kösz, nem! 42
Dízel AMG? Kösz, nem! 43
Dízel AMG? Kösz, nem! 44
Dízel AMG? Kösz, nem! 45
Dízel AMG? Kösz, nem! 46
Dízel AMG? Kösz, nem! 47
Dízel AMG? Kösz, nem! 48
Dízel AMG? Kösz, nem! 49
Dízel AMG? Kösz, nem! 50
Dízel AMG? Kösz, nem! 51
Dízel AMG? Kösz, nem! 52
Dízel AMG? Kösz, nem! 53
Dízel AMG? Kösz, nem! 54
Fotó megosztása:
Dízel AMG? Kösz, nem! 55 Az Edmunds.com amerikai autós szakportál provokatív, de releváns kérdésekkel zaklatta Ola Kalleniust, az AMG elnökét. A hosszú beszélgetésből kiderült: a BMW és az Audi nagy teljesítményű dízeljeinek nincs miért aggódniuk, egyhamar nem csap le erre a piaci szegmensre a Mercedes házi sportrészlege. 

“Jelen pillanatban nem tudom elképzelni, hogy valaha dízelmotoros autót gyártanánk. A technológiának anyagi vonatkozásban megvannak az előnyei, de ezek napról napra csökkennek. Nem törekszem arra, hogy az AMG életébe beleférjenek a dízelek” – mondta a motorguru, aki szerint a 360 lóerős 2,0 literes motorjuk termodinamikailag elérte a jelenlegi technológiák határát, a V12-esekben ellenben még több évnyi tartalék van. 
“Léteznek ügyfelek, akiket semmi más nem érdekel. Az ő kedvükért most Euro 6-os szintre tisztítottuk a tizenkét hengerest, így jó pár évig velünk maradnak majd. Távlatilag persze nem ezé a jövő…”
Hanem esetleg a hibrideké? 
Ola Kallenius szerint a hibrid jó ötlet, de csak akkor jöhet, ha készen áll rá a piac és az akkumulátor-technológia – talán a sportmárka ötvenedik évfordulója, 2017 táján, amikorra amúgy is 20 százalékos emisszió-csökkentést ígért a márka.