Egy gépjármű hajtásához szükséges energiamennyiség előállítására ugyan még nem alkalmas, de tehermentesítheti az akkumulátort, és ezáltal jelentős mértékben növelheti a villanyautó hatótávolságát az az egyelőre még kísérleti fázisban lévő megoldás, amely működése során a felvett energiamennyiség 99,8 százalékát képes megtermelni.
Az AB0401 kódnéven vizsgált berendezés működési elvére véletlenül bukkant rá az azt megalkotó kanadai kutatópáros, a torontói Aprilianum műszaki egyetem energetikai tanszékének munkatársai. Egy olyan, szintetikus bevonatot hoztak létre, amely szupravezető tulajdonságok mellett minden eddigi fizikai tárgyénál kisebb (a légüres terével egyenlő) súrlódási együtthatóval rendelkezik.
Jöhet az ablaktörlő-hajtású autó
A töltőoszlop gyakorlatilag csak önindítóként szolgálna, kb. 600 kilométerenként volna szükség külső energiabevitelre.
A töltőoszlop gyakorlatilag csak önindítóként szolgálna, kb. 600 kilométerenként volna szükség külső energiabevitelre.
Fotó megosztása:

A töltőoszlop gyakorlatilag csak önindítóként szolgálna, kb. 600 kilométerenként volna szükség külső energiabevitelre.
A töltőoszlop gyakorlatilag csak önindítóként szolgálna, kb. 600 kilométerenként volna szükség külső energiabevitelre.
A kísérleti berendezést 1 watt energiával meghajtva körülbelül 1.000 fordulaton keresztül volt képes 1 watt energiát megtermelni – optimalizált szerkezettel a kutatók szerint megvalósítható lenne egy olyan berendezés, amely ugyan csupán 0,998 wattot termel, ám azt folyamatosan, azaz fordulatszáma közben nem csökken. A megoldás egyelőre rendkívül költséges, és csak mágnesesen teljesen izolált környezetben működik, ám a kísérlet gazdái szerint nyolc éven belül akár piacra is kerülhetnek a gyakorlatilag energiafelvétel nélkül működő kiegészítő berendezések, az audiorendszertől kezdve a szervorkormányig.
A távlati cél természetesen az elv nagyteljesítményű alkalmazása: a számítások szerint a beindításhoz szükséges impulzus akár 8-31 kilométerre elegendő hajtóerőt biztosíthatna az autónak.
Ez feleslegessé tenné a költséges akkumulátorok beépítését, hiszen a rátöltéshez szükséges energiamennyiséget akár egy fedélzeti fogyasztó, például egy generátor üzembe állított ablaktörlő-motor is képes volna előállítani.