Hajszál híján 15 centivel rövidebb és 55 mm-rel alacsonyabb nagytestvérénél, a vele csupán 25 százalékban azonos Range Rovernél a brit luxusterepjáró-márka megújult modellkínálatának harmadik tagja, a Range Rover Sport. Ez persze nem jelenti azt, hogy apró volna: az autó 4,85 méter hosszú, így csomagtartójában elfér a korábban beígért +2 ülés. 

Tényleg sportos az új Range Rover 1
Tényleg sportos az új Range Rover 2

Tényleg sportos az új Range Rover

Tényleg sportos az új Range Rover

Tényleg sportos az új Range Rover 35
Tényleg sportos az új Range Rover 36
Tényleg sportos az új Range Rover 37
Tényleg sportos az új Range Rover 38
Tényleg sportos az új Range Rover 39
Tényleg sportos az új Range Rover 40
Tényleg sportos az új Range Rover 41
Tényleg sportos az új Range Rover 42
Tényleg sportos az új Range Rover 43
Tényleg sportos az új Range Rover 44
Tényleg sportos az új Range Rover 45
Tényleg sportos az új Range Rover 46
Tényleg sportos az új Range Rover 47
Tényleg sportos az új Range Rover 48
Tényleg sportos az új Range Rover 49
Tényleg sportos az új Range Rover 50
Tényleg sportos az új Range Rover 51
Tényleg sportos az új Range Rover 52
Tényleg sportos az új Range Rover 53
Tényleg sportos az új Range Rover 54
Tényleg sportos az új Range Rover 55
Tényleg sportos az új Range Rover 56
Tényleg sportos az új Range Rover 57
Tényleg sportos az új Range Rover 58
Tényleg sportos az új Range Rover 59
Tényleg sportos az új Range Rover 60
Tényleg sportos az új Range Rover 61
Tényleg sportos az új Range Rover 62
Tényleg sportos az új Range Rover 63
Tényleg sportos az új Range Rover 64
Tényleg sportos az új Range Rover 65
Tényleg sportos az új Range Rover 66
Fotó megosztása:
Tényleg sportos az új Range Rover 67
Közvetlen elődjéhez képest szembeötlőek a változások: 62 mm-rel hosszabb, 55-tel szélesebb, mint az elődmodell, mások az arányai is (laposabb szögben álló szélvédő, 17,8 centiméterrel megnövelt tengelytáv), így összhatásában valóban sportosabb, ráadásul áramvonalasabb is annál.
Átdolgozták a légrugózást, a korábbi 227 helyett 278 milliméterre nőtt a maximális szabad hasmagasság, ugyanakkor a felfüggesztés alsó végpontját 10 milliméterrel lejjebb vitték, hogy az utasok könnyebben szállhassanak ki és be – a teljes szabályozási tartomány 185 mm. 
Tényleg sportos az új Range Rover 68
Szintén új, elektromos rásegítésű a kormánymű, összkerékhajtásból pedig kétféle is rendelhető az autóhoz – az egyik komoly terepjárásra alkalmas, felezővel, központi differenciálzárral, a másik egy 18 kilóval könnyebb, felező nélküli Torsen rendszer, ami bőven elegendő az átlagos SUV-vásárlók igényeinek. 
Kezdetben két motorral, az 510 lóerős, kompresszoros 5.0 V8-cal, valamint a 292 lóerős 3.0 SDV6 dízellel lesz kapható az autó. Jövő év elején jön még két dízel (3.0 TDV6 258 LE és 4.4 SDV8 339 LE), valamint egy dízel hibrid hajtáslánc. Minden variáns nyolcfokozatú automata sebességváltót és start-stop automatát kap. 
Tényleg sportos az új Range Rover 69
Ahogy a Range Rover, úgy a Sport modell is könnyebb elődjénél – akár 420 kilóval, motortól és felszereltségtől függően, miközben a karosszéria 39 százalékkal merevebb lett. A belső tér kialakításában az Evoque által meghatározott, sportos üléshelyzet és a nagyobb tengelytávból adódó jobb helykínálat a meghatározó. A harmadik üléssor csak átmeneti használatra alkalmas, viszont motoros mozgatást kapott. 
A Range Rover Sport kényelmi, biztonsági és terepfunkciói között számos újdonsággal találkozhatunk, a színes head-up displaytől kezdve a táblafelismerésen át a vízmélység-érzékelőig, amely folyamatosan tájékoztatja a vezetőt, biztonságos-e a gázló, amelyen éppen átkel – a modell gázlómélysége egyébként a korábbi 85 helyett immár kerek 100 centi.