Nagy reményeket fűzött a Focus Electric bevezetéséhez a Ford Motor Company, ám a kezdeti kereslet nem igazolta a várakozásokat: a tavaly legyártott 1627 autóból mindössze 685 talált gazdára az Egyesült Államokban.

Lehet, hogy a piac mégsem szereti a villanyautókat – de az is lehet, hogy inkább az olcsó villanyautókat kedvelik a vásárlók. A Focus legnagyobb ellenfele, a Nissan Leaf ugyanis kerek ötezer dollárral kedvezőbben kellette magát a piacon; egészen addig, amíg a vállalat a múlt héten 6400 dollárral le nem szállította az ötajtós villanyautó vételárát. Ezzel a két autó közötti árkülönbség tízezer dollár fölé (azaz a Focus árának egynegyedére) nőtt.

Ezt ellensúlyozandó a Ford agresszív párbajba fogott: kétezer dolláros kedvezményt ad minden készpénzes vevőnek, hároméves lízingszerződés esetén pedig további 10.750 dollárt enged el az árból, 1,9% kamat mellett.

Ezt az árcsatát megnyerte a Ford, a háborút azonban együtt kell megvívniuk az ellenfeleknek. Eleve a Nissan is azért csökkentette ugyanis árait, mert nem úgy fogyott a Leaf, ahogy szerették volna. Az e-autók piacán tehát egyelőre nem az a kérdés, ki mennyit nyer, hanem hogy ki veszíti a kevesebbet.

A Ford Focus Electric hajtásáról egy 143 lóerős (107 kW) villanymotor gondoskodik, végsebessége 135 km/óra. Vízhűtéses lítium-ion akkumulátorának kapacitása 23 kWh, egy teljes feltöltés 240 voltról 4, az Észak-Amerikában szabványos 120 voltról azonban 20 óráig tart. A viszonylag alacsony háztartási feszültség nem kis mértékben hozzájárulhat a modell, illetve általában az elektromos autózás várakozásokat alul múló elterjedéséhez.