Bob Lutz nevét senkinek nem kell bemutatni: az amerikai autóipar meghatározó alakja az összes konszernnél megfordult, és mindenütt maradandó értékeket alkotott. Az ő nevéhez köthető a Dodge Viper, az újkori Pontiac GTO, de a hetvenes évek elején a BMW-nél dolgozva ő segített világra hozni az eredeti 3-as szériát (E21) is.

Nem forradalmi, de modern és fényűző a VL Destino beltere

Nem forradalmi, de modern és fényűző a VL Destino beltere


Úgy tűnik, Mr. Lutz nyugdíjasként sem képes letenni a lantot: a Fisker egyik alapítójával, Gilbert Villarreallal szövetkezve ördögi masinát álmodott meg. Fognak egy hajtásláncától megfosztott (pontosabban azzal eleve fel sem szerelt) Karmát, és annak orrába cipőkanállal beleerőltetik a Corvette ZR1 blokkját. Jól hangzik? Jól bizony: az eredetileg 1700 kilós villanyszedán tömegét jó fél tonnával csökkentették, így a kompresszoros 6,2 V8 638 lóerejének kora délutáni ujjgyakorlat csupán a szépséges autó mozgatása.

Ekkora léptékű műtét nem megy persze plasztikai beavatkozások nélkül, ezért az autó orrát át kellett alakítaniuk. A far sem maradhatott változatlan, hiszen helyet kellett faragni a kipufogóknak.És hogy mennyivel lesz így olcsóbb a VL Destino a százezer dolláros Fisker Karmánál? Semennyivel. Sőt, a csúcskivitel 180 ezerbe fog kerülni ? ha a vevőnek tetszik az ötlet, de nincs rá ennyi pénze, választhatja a Z06-os kommerszebb blokkját, 550 lóerővel. Igaz, ebben a kivitelében aligha érdemli ki a “világ leggyorsabb limuzinja” címet a Destino, és akkor meg minek…?

Corvette teljesítmény, négyajtós praktikum: dupla autó dupla áron

A gyártók jelenleg intenzíven tesztelik a prototípusokat, ám két autót előzetesen máris eladtak, tájékoztatásuk szerint húsz további autó pedig már úton van hozzájuk a Fiskertől. A forgalmazás 2013 derekán kezdődik, aki kapja, marja jelleggel – ha másért nem, Bob Lutz személyéért feltétlenül emlékezetes marad a furcsa öszvérszerzet.