Tavalyi bejelentését követően, miszerint visszatér a túraautó világbajnokságba, a Honda összesen három autót készített fel az idei szezonra: ebből kettővel a gyári pilóták, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro állhatnak rajthoz, a harmadik pedig az egymás sarkát taposva érdeklődő, privát csapatokat megelőzve a Zengő Motorsporthoz, Michelisz Norbert kezei közé kerül.

“A Hondában középtávon benne rejlik a bajnoki cím lehetősége” – fogalmazott a csapat. “A soron következő fél, vagy akár egy év egyelőre a tanulás, az ismerkedés időszaka lesz, nem mellékesen Norbinak vissza kell szoknia az elsőkerék-hajtásra. A lényeg azonban az, hogy egy többéves program részeseivé váltunk. A Honda folyamatos és intenzív fejlesztőmunkát folytat, amelynek gyümölcseit szerződésünk értelmében mi is élvezhetjük. A gyári háttér ez esetben nem anyagi támogatást jelent, hanem azt, hogy lehetővé teszik számunkra a mindenkori legmodernebb, az aktuális szabályoknak maradéktalanul megfelelő technika megvásárlását.”


A Hondával kötött, egyelőre két évadra szóló megállapodás hatalmas előrelépési lehetőséget jelent, ugyanakkor kompromisszumot is követelt: a Zengő Motorsportnak átmenetileg le kellett mondania a kétautós felállásról. “Ha lett volna forrásunk a másik autó indítására, akkor sem lett volna más a helyzet: egész egyszerűen idén nem készít több autót a Honda.” – nyilatkozta Zengő Zoltán csapatfőnök. Michelisz Norbi versenyautóját, akárcsak a másik két gyári Civicet, a milánói JAS Motorsport szereli össze; a motor és a sebességváltó Japánból érkezik.