A 2010-ben bemutatott, majd 2011-ben felújított Audi RS 5 csak kupé karosszériával létezett, de mostanra elkészült a testvére, itt az Audi RS 5 Cabriolet. A nyitható tetős négyüléses újdonság, az elegancia és a nyers erő egyedülálló ötvözetét kínálja.


Az autó első számú vonzereje a magas fordulatú, V8-as szívómotor, amely közvetlen benzinbefecskendezéssel működik. A 4,2 literes motor 8250 percenkénti fordulatszámnál 450 LE teljesítményt produkál, maximális forgatónyomatéka pedig 4000 és 6000 fordulat között 430 newtonméter.

A Győrben, jórészt kézi munkával készülő motorral az Audi RS 5 Cabriolet álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig csupán az elektronika korlátozza alapkivitelben 250 km/órára. Kívánságra az érték 280 km/órára emelhető.

A motorhoz nyújtott hetedik fokozattal szerelt duplakuplungos automata és állandó négykerék-hajtás kapcsolódik. A kormánykerékről is kapcsolható váltóba rajtautomatikát is bújtattak, amely a tengelykapcsoló az induláshoz ideális fordulatszámon történő működtetésével biztosítja az optimális rajtot.

A quattro központi differenciálműve normál menetkörülmények között 40:60 arányban osztja el a motor felől érkező forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, ám igény szerint a nyomaték akár 70 százalékban előre, illetve maximum 85 százalékban hátra is irányítható.  Kívánságra az Audi az erőátviteli rendszert sport-differenciálművével egészíti ki, amely aktívan osztja el a hátsó kerekek között a nyomatékot.
450 LE-s kabrió az Auditól 3 A nyitott RS 5 karosszéria 20 milliméterrel alacsonyabban fekszik, mint az Audi A5 Cabriolet modellé, a lengőkarok ágyazásai feszesebb hangolásúak, a stabilizátorok pedig erősebb kialakításúak. Rendelhetők az utastérből szabályozható karakterisztikájú lengéscsillapítók is. Szériában 19 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsák és 265/35 méretű gumiabroncsok kerülnek rá, de választhatóak 20 colos kerekek is.

A lassításról belső szellőzésű – a versenymotorokéhoz hasonló – hullámos külső kontúrú féktárcsák gondoskodnak, elöl 365 milliméteres méretben, nyolc dugattyús nyergekkel. Extraként kerámia féktárcsákkal is felszerelhető a kocsi.

450 LE-s kabrió az Auditól 4


A különleges műszaki megoldásokat hasonlóan izgalmas ruhába bújtatta az Audi. Az A5 kabriótól egyedi, sportosabb lökhárítók, karakteres küszöbborítások és kiszélesített sárvédők, diffúzor és kis hátsó szárny különböztetik meg. A külső visszapillantó tükrök háza alumínium, míg a szélvédőszegély felülete illetve az oldalablakok alsó szegélye és a vászontető rekeszének fedele matt eloxált alumíniumfelülettel készül. A vászontető gombnyomásra, automatikusan 15, illetve 17 másodperc alatt nyitható és zárható, 50 km/órás tempóig menet közben is.

Azért, hogy az utasok mindig tudják, milyen különlegességben ülnek, a sportülések támláin, a küszöblécek alumíniumbetétjén, a lapított karimával készülő sportkormányon, a fordulatszámmérőn, és a sebességváltó karjának gombján egyaránt karakteres RS feliratok tűnnek fel.

A kihúzható combtámasszal szerelt sportülést bőr és Alcantara kombinációja borítja, míg a műszerfalon krómcsíkok, fényes fekete díszítések és szénszál-erősítésű műanyag dekorbetétek tűnnek fel. A vezetőinformációs rendszerben a köridő- és olajhőmérséklet-mérő funkciót is felfedezhető.

Az Audi RS 5 Cabriolet világpremierje szeptember végén a Párizsi Autószalonon esedékes, a modell kiszállítása 2013 tavaszán indul.