A vezetést imádók között nincs olyan ember, aki ne ismerné el a Mazda MX-5 képességeit. A még belátható, elérhető álom kategóriájába tartozó Roadster születése óta a vezetési élmény szinonimája.

Egyetlen hibája, hogy a tapasztalt, adrenalinra vágyó sofőrnek picit kevés a lóerő. A 2.0 literes 160 lóerős szériaváltozat hátul önzáró differenciálművel, Blistein futóműelemekkel már némi gyógyírt jelent a bajra, ám a Mazda most új, hatásos csodaszert jelentett be.

A legendás Goodwood-i Autós Fesztiválon mutatják be az MX-5 GT Concept verziót, ami részt vesz majd a híres hegyi felfutáson. Az új koncepciót a Mazda GT versenyszéria ihlette, és célja, hogy tesztelje a vásárlói reakciókat, mit szólnak egy nagy teljesítményű verzióhoz.

A keménytetős kupé alapjaira épült egyedi verzió narancs és fekete színben pompázik, a kedves ábrázat morcos hangulatot kapott. Szerencsére elvetették a turbó ötletét, és csak átfésülték a gyári motort, aminek eredményeképp 47 plusz lóerőt találtak. Így már 205 lóerőt tud a kétliteres szívómotor, ami az autó viselkedését ismerve bőven feltekeri az élményfaktort.

Természetesen a futómű sem maradt érintetlen, gondoltak a pályanapra járó közönségre, az alkatrész a körülményeknek, útviszonyoknak megfelelően hangolható. A hab a tortán a középen kivezetésre került kipufogórendszer, ami valószínűleg vérpezsdítő akusztikus élményt szállít majd.