A Lexus kapta meg az Automotive Interiors Expo díját, az “Év Utastéri Innovációja egy Sorozatgyártású Autóban” címet az új GS nanotechnológiájú klímaberendezéséért. A július 12-én átadott díj zsűrijét a világ vezető autós szaklapjainak újságírói adják.  


A díj azt autót illeti, amelynek “technológiai vagy formai innovációja kitágítja az eddig ismert határokat, és a lehető legrövidebb időn belül megjelenhet más járművekben is”. A díjat elnyerő Lexus GS esetében ez az új légkondicionáló.

Az előző rendszernél jóval nagyobb teljesítményű, új klímaberendezés jóval kisebb energiafogyasztás mellett működik. A berendezés az ülésfoglaltság-érzékelő rendszert felhasználva azonosítja az üres utasülést, s ilyenkor automatikusan lezárja az ide irányuló légbefúvókat. Az S-Flow gomb megnyomása után ugyanez történik a hátsó üléssorban is, így a rendszer maximális hatékonysággal működhet.

A klímaberendezés új nanotechnológiát is alkalmaz, ami a légkondicionálás bekapcsolásakor automatikusan aktiválódik, hogy megtisztítsa az utastér levegőjét. A berendezés 20-50 Nm átmérőjű nanorészecskéket (vízmolekulákba burkolt negatív töltésű ionokat) bocsát ki a műszerfal vezető felőli oldalán elhelyezett szellőző nyílásból.

A levegőben lebegő részecskéket és molekulákat lekötő nanoionok nemcsak légtisztító, hanem szagtalanító hatásúak is, így semlegesítik az ülések és a mennyezet kárpitjába ivódott szagokat, tisztább környezetet teremtve az utastérben.

Mivel nedvességtartalmuk ezerszerese a normál ionokénak, a vízmolekulákba burkolt nanoionok előnyös hidratáló hatást fejtenek ki az utasok hajára és bőrére, ezzel is javítva az autóban ülők közérzetét.

Mindemellett a rendszer méri a külső és a belső levegő hőmérsékletét, valamint a napsugárzás erejét is, hogy a légkondicionálás mindig optimális legyen. A hőáramlás-vezérlő segítségével minden ülésen személyre szabható a befúvás ereje. Emellett egy többszintű – az alsó és felső szekciókban egymástól függetlenül működő – légkeverő technológia is működik a kabinban, így mind a vezető, mind pedig az első és hátsó utasok maguk alakíthatják ki a számukra legmegfelelőbb hőkomfortot. Az új rendszer kétszintű belső-külső keringtetésvezérlése révén megelőzhető az ablakok párásodása.