Könnyűnek ígérkezik a jövő Mazdánál. Szó szerint, mert az amerikai Inside Line magazin információi szerint a következő generációs MX-5-öst nagyjából 325 kilóval könnyebbre tervezik a jelenlegi modellnél, amely 1125 kilót nyom.
 


Ez azt jelentené, hogy nagyjából 180 kilóval könnyebb lehet az új roadster, mint az első generációs, 1989-es MX-5. A cél ugyanis pontosan az, hogy ugyanazt a vezetési élményt visszahozzák, ami anno a kocsit jellemezte, vagyis a kis tömegből fakadó dinamikát.
 
A jelenlegi modell elsősorban azért ilyen nehéz, mert sokat nőtt, ugyanis a fejlesztőknek az RX-8 padlólemezét kellett felhasználniuk a jármű elkészítéséhez. Az új modell viszont egy új alapra épül, amely lehetővé teszi a kisebb, könnyebb roadster megépítését.

Persze az említett spóroláshoz nem elég a kisebb méret, bizonyosan sokat használnak majd a nagy szilárdságú, könnyebb acél-ötvözetekből, de az alumínium és a karbon is többször hangzik majd el a fejlesztés során. Az MX-5 motorját is kisebbre szabják állítólag, 1,4-es turbósról pletykálnak. A jármű formavilágát a 2006-ban bemutatott Nagare tanulmány alapján rajzolják meg.

Egyelőre a Mazda mérnökei sem biztosak benne, hogy képesek lesznek elérni a kívánt tömeget, de abban igen, hogy az új MX-5 tömege közelebb lesz az első generációs autó 980 kilós tömegéhez, mint a mostani modell súlyához.

Az új MX-5 megjelenése 2012-ben várható.