2011. január 1. és május 31. között összesen 5 592 személysérüléses közúti baleset történt, 1,18 %-kal kevesebb, mint 2010. azonos időszakában, akkor 5 659 balesetet regisztráltak – derül ki a rendőrség által gyűjtött előzetes adatokból.

Jó hír, hogy a halálos és a súlyos kimenetelű balesetek száma csökkent, sorrendben 15,5 %-os, valamint 5,4 %-os arányban, ugyanakkor a könnyű sérüléssel járó közúti balesetek száma 1,6 százalékkal nőtt.

Kedvező hír, hogy az első öt hónapban a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 255 főről 212 főre csökkent, azaz 43 emberrel többen élhetnek tovább. Ez 16,8 %-os csökkenést jelent.

Jelentősen visszaesett az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma, hiszen a tavalyi 643-al szemben idén május végéig 484 ilyen baleset történt (ez 24,7 %-os csökkenés). Ennek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya is kedvezően változott, 11,36 %-ról 8,66 %-ra esett vissza.

Ugyanakkor a közúti balesetek legfőbb okai gyakorlatilag változatlanok. A személyi sérüléssel járó balesetek 28 %-ának a hátterében a gyorshajtás áll (1 581 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt a balesetek 23% (1 305 eset), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig az eseteket 15%-a (857 baleset) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 64 %-át a személygépkocsi-vezetők okozták, bár megjegyzendő, a közúti forgalmon belüli az ő arányuk a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának okozásáért felelősek. A motorkerékpárosok és a segédmotoros kerékpárosok az összes baleset 4-4 %-át okozták.

Továbbra is magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében. 539 balesetet okoztak kerékpárral, az összes baleset 10 %-át. Ez egyben azt is jelenti, hogy idén a kerékpárosok több személyi sérüléssel járó közúti balesetet okoztak, mint a segédmotor-kerékpárosok, a motorkerékpárosok és az autóbusz-vezetők összesen.
Forrás: ORFK-OBB