Nem titok, hogy a januárban, a Detroiti Autószalonon a BMW leleplezi új sportmodelljét, az 1 M-et. Ehhez kapcsolódóan folytatódik a beetető kampány.

Az újságírók után ugyanis – a BMW történetében először – néhány kiválasztott fogyasztó is beülhetett az egyelőre prototípusként jegyzett autóba egy lipcsei próba alkalmával. Bár nyolc országból érkeztek a kiválasztottak, a fele tagja a 1addicts.com BMW fórumának. Természetesen az eseményről videó is készül, amelyről ismét az derül ki, hogy egy igazán különleges autó született.

Albert Biermann, a BMW M GmbH fejlesztési vezetője már korábban elárulta, hogy az autóba 3,0 literes, biturbó motor kerül 340 lóerős teljesítménnyel. Ám lehet, hogy ez csak Európára igaz. Mert az említett fórum Dakelone nevű tagja közzétett egy hivatalosnak tűnő BMW termékleírást, amely felsorolja az 1-es sorozat összes motorját.


Ezen olvasható az új N54B3OTO kódjelű motor, amely az európai bal- és jobbkormányos kivitelben egyaránt 250 kW (340 LE) teljesítménnyel szerepel, amiben nincs semmi meglepő. Csakhogy harmadikként olvasható az amerikai variáns is, amely mellett viszont 332 kW, vagyis 451 lóerő látható.

Tekintve, hogy az 1 M futóműve nagyrészt az M3-aséra épül, valószínűleg nem jelenthet gondot a pluszteljesítmény kezelése, de elég megdöbbentő, hogy 111 lóerővel erősebb legyen a tengerentúli modell. Korábban a szigorúbb amerikai szabályok miatt az előfordult, hogy az európai modell erősebb volt (pl. az M3 esetében), de fordított relációban soha.

Brutális változat az Egyes BMW-ből 3

Ezért szerintünk akár gépelési hiba is lehet, elképzelhető, hogy 232-t akartak írni, ami 315 lóerőnek felel meg. Az nem kérdés, hogy a 3,0 literes motorból elérhető a nagyobb teljesítmény, hiszen várhatóan ez kerül majd a nagyjából 2013-ban érkező új M3-asba is. A 451 lóerő pedig megfelelő továbblépést jelentene a jelenlegi 420 után.