Titkos Škodákba ülnek a rendőrök 2 Tegnap délelőtt érkezett egy sajtóközlemény a szerkesztőségünkbe:

A közlemény:

Hazánk egyik vezető flotta- és gépjárműkezelője, a LeasePlan Hungária Zrt. nyerte el az Országos Rendőr-főkapitányság 250 darab új gépjárműjének kezelésére és finanszírozására kiírt közbeszerzési pályázatot.

A 2010. januárban kiírt flottabérlet tárgyú közösségi, hirdetmény közzétételével indított tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményeképp a LeasePlan kezeli és finanszírozza a rendőrség megújuló járműparkjának egy részét.

A gépkocsik átadására két ütemben kerül sor. Az első ütem részeként június 30-án 103 db Skoda Octaviát vettek át az ORFK képviselői a BM Heros telephelyén. A maradék 147 Skoda Octávia átadására várhatóan 2010. július 15-én kerül sor.

Eléggé semmitmondó, még az egyszer a-val, egyszer á-val írt Octavia típusjelzéssel együtt is. De némi pluszinformációval érdekes lehet. Dízelmotor, vagy új 1,2-es turbó lehet bennük? Mit választ az állam? Nosza, hívjuk csak a levélben megadott kapcsolattartót! Aki nagyon kedves, lejegyzi a motorra, felszereltségre, illetve a felhasználásra vonatkozó kérdéseimet. Visszahívást ígér.

Hív is hamar. A műszaki tartalmat nem tudja, a kolléga délután lesz, ezért e-mail címet kér. A felszereltségről, felhasználásról pedig közli, hogy nem mondhatja meg.

Mi a fene?! De ennyiben maradunk.

Délután jön is a levél: “Sajnos a gépjárművek műszaki adataira vonatkozó információit nem áll módomban kiadni, azonban lévén, hogy Közbeszerzésről van szó, bárki számára elérhetőek a publikus tartalmak” – írja, és nagyon kedvesen elnézést kér.

Kezd egyre érdekesebb lenni.

Végül azonban csak nem sikerült az évszázad átverését leleplezni, mert a rendőrség a törvényeknek megfelelően – a mi pénzünket költik – a két cég közötti komplett szerződést elérhetővé tette. Önök is elolvashatják erre a linkre kattintva.

Titkos Škodákba ülnek a rendőrök 3

Ebből aztán kiderül, hogy bűnügyi-ügyintézői járműként szolgál majd a 250 Octavia, amelyeket ötféle színben (fehér, fekete, kék ezüst, bézs) szállít a flottakezelő. Mindegyikből 50 darab kerül a rendőrökhöz.

A járművek mindegyikébe 1,6-os, 102 lóerős benzinmotor került. Többek között négy légzsákkal, blokkolásgátlóval, szervokormánnyal, légkondicionálóval, elektromos ablakemelővel és tükörállítással felszerelt autókról van szó. Különleges felszereltségként motorvédő burkolat kerül a kocsik aljára, illetve gumiszőnyeg az utastérbe és tálca a csomagtartóba.  

Az autókat 48 hónapra, illetve 100 000 kilométerre béreli a rendőrség. Amiért havi bruttó 23 000 forint bérleti díjat és bruttó 43 287 forint flottakezelési díjat fizet ki járművenként. Azaz egy autó használata 3,1 millióba kerül, így összesen valamivel több mint 795 millió forintot költ el erre az állam.

A szerződés szerint ebben az árban a casco biztosítás és az autók teljes körű szervizszolgáltatása is benne van (olajcsere stb.). A sérülés vagy a gondatlan használat miatt szükséges javítások, a tankolás, az autópályadíj és az esetleges büntetések (ilyet rendőr is kaphat?) nincsenek.

De miért titkos mindez, amikor nem is titkos?