Nincs jobb kombináció a vezetési élmény fokozására: kisebb tömeg nagyobb motorteljesítménnyel párosítva. Ezt nyújtja a Porsche Boxster harmadik variánsa, a Boxster és a Boxster S után itt a Boxster Spyder.

A Porsche belépő sorozatának új csúcsmodelljébe 3,4 literes hathengeres motor kerül, természetesen boxer elrendezéssel.

A hagyományosnál feszesebb sportfutóművel

A hagyományosnál feszesebb sportfutóművel

A hagyományosnál feszesebb sportfutóművel


A közvetlen üzemanyag-befecskendezésű blokk 320 lóerős, azaz 10 lóerővel ráígér a Boxster S-ére is. Ezzel a duplakuplungos automataváltóval és a rajtautomatikával felszerelt Spyder képes 4,8 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót. Végsebessége 267 km/óra.

Ehhez képest igazán takarékosnak ígéri a kétüléses sportkocsit a Porsche, állítólag beéri 9,3 liter benzinnel száz kilométerenként. Ez persze nem a nagyobb motorteljesítmény érdeme, sokkal inkább a kisebb tömegé. A Spyder ugyanis a Porsche legkönnyebb modellje, 1275 kilogramm.

Kétüléses, középmotoros

Kétüléses, középmotoros

Kétüléses, középmotoros


A Boxster család legújabb tagja nemcsak tudásában, de látványban is igen különleges. A középmotoros sportkocsi igencsak emlékeztet a legendás Carrera GT-re, főként a motortér fölött kialakított két púp miatt, de a normál változatokénál alacsonyabb oldalablakok és a hagyományosnál egyszerűbb – levehető targatetőre emlékeztető – vászontető is a szupersportkocsira hajaz.

Az új modell decemberben a Los Angeles Autoshow-n mutatkozik be a nagyközönségnek, forgalmazását jövő februárban kezdik meg, eurós államokban a kocsi nettó ára 53 100 euró (14,6 millió forint).