Amellett, hogy egyre nagyobb szeletet szerez az autópiacból a Porsche, komoly bevételi forrás a cégnek a versenyautók gyártása és értékesítése is. Övék a legnagyobb darabszámban eladott versenyautó, a 911 GT3 Cup, amelyből már több mint 1400 kelt el. Most itt az újabb.


A versenyautó alapját a Porsche legsportosabb utcai autója, a múlt héten leleplezett GT3 RS adja. Látványra ugyan az új kivitel is emlékeztet az eddigi Cupra, de sok részletében más.

Versenyzői szemmel a legfontosabb, hogy 44 milliméterrel szélesebb a karosszéria a hátsó sárvédőknél, így a 18 colos felnikre szélesebb gumik kerülhetnek. Emellett új az első spoiler és a hátsó szárny is, amelyek pozitív hatásaként nagyobb leszorítóerő tapasztja az útra a kocsit, s ahogy a legújabb utcai modelleknél, itt is LED-es a hátsó lámpa.

Persze nem ettől lesz igazán gyorsabb a kocsi, hanem az erősebb motortól. A korábbi 3,6 liter helyett a hengerűrtartalom 3,8-ra nőtt, ezzel párhuzamosan 30 lóerővel magasabb a maximális teljesítmény. Azaz 450 lóerő gyorsítja a mindössze 1200 kilós járgányt.


A 911GT3 Cup igazi versenyautó, ennek megfelelően bömbölő kipufogó, hatfokozatú, szekvenciális váltó kerül bele, míg a lassításánál kerámia-kompozit féktárcsák segítenek. Az acéltárcsáknál 20 kilóval könnyebb alkatrészek jelentős felárért az utcai Porsche-modellekhez is elérhetők.

Belül digitális műszerfal, versenyülés fogadja a pilótát, a biztonságról áramtalanítókapcsoló, tűzoltó készülék és bukócső gondoskodik. Újdonság, hogy a sokféle paraméter megjelenítésére alkalmas képernyő vezérlését áthelyezték a kormányra, így menet közben is könnyen változtatható. További érdekesség, hogy a kormány állítható, nemcsak függőlegesen, de tengely irányban is.

A privát versenyzők kedvence nem olcsó mulatság, adók nélkül 149 850 euróba, azaz 40 millió forintba kerül. Ehhez hasonlóan tetemes összeg szükséges, ha versenyezni is akar, de nem szabad elfelejteni, hogy a Porsche Supercup a Forma-1- hivatalos betétfutama.