Szakszerűtlen és betarthatatlan a fővárosi behajtási rendelete a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT) szerint. Úgy vélik a jogalkotóknak tudomásul kell vennie, a rendszer működésképtelen, mert túlbürokratizált.

Éppen ezért a NIT nem ért egyet a Parking Kft. és a Levegő Munkacsoport ellenőrző kampányával, amelyet azért indítottak, hogy a fuvarozók nagyobb arányban váltsák ki a fővárosi behajtási engedélyeket.

Különféle övezetek

Különféle övezetek


A Fővárosi Önkormányzat képviselőinek írt nyílt levélben kifejtik: a behajtási hozzájárulási rendszer nem tudja hatékonyan betölteni funkcióját, mert a többi között nem kompatibilis a logisztika és szállítmányozás elveivel, gyakorlatával és a fővárosnak nincs elfogadható városfejlesztési koncepciója, amely szinkronban áll a környezet- és közútvédelem szempontjaival.

Ezért a rendszer a NIT álláspontja szerint nem más, mint “egy egyéb funkcióra alkalmatlan nagy pénznyelő automata”. Szerintük a pénzbehajtás helyett olyan engedélyezési rendszert kínáljanak, amely a működésük ellehetetlenítése nélkül tesz eleget a környezetvédelem kívánalmainak.

Több százezres büntetés lehet a jövő

Több százezres büntetés lehet a jövő


A NIT Hungary álláspontja szerint szankcionálás helyett meg kellene teremteni az engedélyek kiváltásának egyszerűbb, teljesíthető lehetőségét. Az egyedi engedélyezési rendszer szerintük túlbürokratizált és hosszadalmas.

Budapesten január óta több olyan zónát is kijelöltek, ahol a tehergépjárművek csak behajtási hozzájárulás ellenében közlekedhetnek. A díj függ a jármű súlyától, illetve környezetvédelmi besorolásától is.

Egy közelmúltban végzett ellenőrzés viszont rámutatott, a teherautósok nem igazán foglalkoztak a budapesti behajtási rendelettel. A megállított nehéz-gépjárművek 90 százaléka nem rendelkezett behajtási hozzájárulással és a maradék 10 százalék engedélye sem az adott útvonalra szólt!