Egy új Ferrarira már évek óta közel egy évet kellett várni, amely elég hosszú idő volt ahhoz, hogy exkluzivitást biztosítson, de nem volt olyannyira elviselhetetlen, hogy versenytársai karjába hajtsa a Ferrari az érdeklődőket – derül ki a Portfolio.hu anyagából.

 

Csakhogy az utóbbi években egyre több milliomost jegyeznek a világon, és emiatt egyes országokban már közel két év is eltelhet, mire valaki egy új Ferrarihoz hozzájuthat. Korábban valamivel több mint 4000 Ferrarit adtak el világszerte, melyekből a legtöbb Észak-Amerikában, Olaszországban és Németországban fogyott el. Most viszont egyre nagyobb a kereslet Kínában, Oroszországban és a Közel-Keleten az olasz luxusautók iránt.

 

Mára több mint évi 100 autót értékesít az Egyesült Arab Emirátusokba a Ferrari, mialatt 150-et eladnak Kínában, ahol tíz éve még egy sem fogyott. Oroszországban 60 darab kelt el, pedig hivatalosan mindössze három éve van jelen a maranellói gyár a piacon. Ennek nyomán Hongkongban, az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Angliában már közel 2 évet kell várniuk a vásárlóknak, ha új Ferrarit szeretnének.

 

A probléma megoldására a tavalyi 5700-as darabszám után 2007-ben már több mint 6000 lovacskás sportkocsit gyártanak majd. Emellett a Ferrari szeretné exkluzívabbá tenni a vevőit is, ezért várakozási listát állítanak fel. Ha valaki szeretne felkerülni a listára, az ár egy részét előre ki kell fizetnie, és megfelelő biztosítékkal kell rendelkeznie a fennmaradó összeg teljesítésére is.

Forrás: Portfolió.hu