Leveri a dízel a benzineseket

A Bosch nemrég állította elő a 100 milliomodik személyautóba való common-rail injektort. A gyártás volumene jól szemlélteti a Bosch és az Alfa Romeo, illetve a Mercedes-Benz által 1997-ben bevezetett common-rail rendszerek piaci sikerét.

Ezeket a befecskendezőket napjainkig 23 millió személygépkocsiba építették be. Három kontinens hét gyártóegységében 2005-ben 26 millió személygépjármű common-rail Injektort állított elő a Bosch.

Európában töretlenül növekszik a dízelmotorok piaci részesedése. Napjainkra a gazdaságos és a korábbinál jóval kevésbé környezetszennyező motorok visszaszorítják a benzines eladásokat. Ennek oka, hogy a dízelmotor személygépkocsiban 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a hasonló paraméterű benzines társánál, mint azt a Német Gépjármű Hatóság 2004-es statisztikái is mutatják.

Másképpen megfogalmazva: aki ma egy dízelről hasonló kategóriájú benzinesre vál, annak mintegy 50 százalékos többletfogyasztással kell számolnia. Dízelmotorral az alacsony fogyasztás mellett a a benzinnél általában alacsonyabb gázolajárakon is spórolhatunk.

Ha minden személygépjárművet dízelmotor hajtana, csak Németországban évi 5 milliárd liter üzemanyagot lehetne megtakarítani. Ezzel a mennyiséggel egy átlagos dízel személygépkocsi 94 milliárd kilométert tehetne meg, amely 300 szorosa a Föld és a Nap közötti oda-vissza távolságnak.