Barkas utód a Toyotától


Az új Hilux tagadhatatlanul sokoldalú gépezet. Ott vannak a célcsoportban a dúsan ékszerezett aranyifjak, akik kihúzhatják vagy a platón kivihetik vele a jetskit a bányatóra. Az erdészeknek segít a vadállomány és az erdő védelmében, mobilszolgáltatók embereinek az adótornyok karbantartásában.

Itthon a pickupokból, legyen az Mazda B2500, Mitsubishi L200 vagy Nissan Navarra, szinte mindenki a duplakabinos kiviteleket keresi. Ennek ellenére idővel lehet piaca a hátsókerék-hajtásos, kis fülkés alapmodellnek is.

A körülbelül 1,2 tonnával terhelhető puritán Hilux azoknak a fuvarozóknak jelenthet alternatívát, akik még platós Barkas-szal, ZUK-kal vagy régi ARO-val nyomják az ipart. Márpedig előbb-utóbb ezeket a kisteherautókat kénytelenek lesznek leselejtezni a környezetvédelmi előírások szigorításával.

Az autó alapját továbbra is egy jócskán megerősített létraalváz adja, amely a háromféle Hilux fülkén kívül jóval izgalmasabb bódékat is hátára vehet. Bizonyos piacokra egyterű és terepjáró karosszériával is gyártanak Hilux alapú Toyotákat.

Ahol a hátul hosszúra kinyúló plató nem akad fel, ott a Hilux bevethető jófajta terepjáróként is. Ehhez minden adottsága meg van, a menet közben bekapcsolható felezőtől kezdve az összkerék-hajtásig, amire 80 km/órás sebességig válthatunk át sima hátsókerék-hajtásból.

Kétféle differenciálzár jár az egyes típusokhoz. A terepezésre szánt, egyszerűbb modellben kézzel zárható a kiegyenlítőmű, a szélesített sárvédős, mindenféle extrával kipucolt csúcsmodellben részlegesen önzáró differenciálmű akadályozza meg az elakadást még kemény terepen is.


Épített úton fontos erény a javított zajszigetelés, városban forgolódva pedig a majdnem másfél méterrel csökkentett fordulókör. Ezt annak ellenére sikerül elérni, hogy az új Hilux tengelytávja hosszabb, mint elődjéé.

Mindent bele alapon a Toyota olyan megoldásokat is bevet a Hilux-nál, amit igen kulturált személyautóiban alkalmaz. A zajcsillapítást például rezgéselnyelő aszfaltréteg javítja, mint az Avensis-ben.

102 lóerejével papíron a Hilux motorja a kategória leggyengébb erőforrásai közé tartozik. Aki életében már legalább kétféle autót vezetett, az nagyjából érzi, hogy a katalógusokban szereplő számadatok önmagukban nem mondanak olyan nagyon sokat egy autóról.

A 2,5 literes, közös nyomócsöves dízelmotor nyomatéka az összkerék-hajtású változatokban 260 Nm. A hátsókerekes Hiluxban kevesebb (200 Nm), de ez az érték 1400 és 3400 közötti fordulaton állandó.

Még nem véglegesek az árak, de melléfogás nélkül írhatjuk, hogy az alaptípus listaára nagyon közel lesz 4 333 750 forinthoz. A leggazdagabban felszerelt, SR kivitelű Hilux 5 160 000 forintért kapható.