Öt pont különbséggel szerezte meg a 2006-os Év Autója címet a Renault Clio. A Clio 256, a második helyezet Passat 251 pontot gyűjtött össze. Ezek szerint jónak bizonyultak a megérzéseink az első helyet illetően, illetve a Passat jó szereplését is sikerült eltalálni. A Passatot többen tették az első helyre, mint a Cliót , mégis utóbbi gyűjtött több pontot. 13 zsűritagnál szerepelt első helyen a Passat, miközben a Clio 10 szavazónál volt az első. Azért nyerhetett mégis a Clio, mert azok az újságírók, akik nem ezt az autót tették első helyre, 5-6 pontot adtak neki.

Az idei felhozatalban nem szerepeltek igazán kiemelkedő tudású modellek, ezt bizonyítja az is, hogy az 58 döntnök csak szerényen osztotta ki a maximális 10 pontot. Kiugróan jó autó, vagy olyan, amely megfogta volna a zsűritagokat, nem volt. A végeredmény Gajdán Miklós szerint pontosan azt mutatja, hogy egy nem kimagasló képességű autó a gazdaságossági szempontokat figyelembe véve mégis képes volt megszerezni az első helyet. Surányi Péter, az Év Autója zsűrijének másik magyar tagja a Mazda egyterűt tette az első helyre a hét döntős között. A zsűritagoknak 25 pontot kell szétosztaniuk a hét döntős között, tetszőleges arányban. A mérlegelésnél értékelniük kell az autó újdonságerejét, a környezetvédelmi, biztonsági és gazdaságossági szempontokat. Íme a végeredmény pontokban: Renault Clio, 256 VW Passat, 251 Alfa 159, 212 BMW 3-as sorozat, 203 Mazda5, 198 Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo, 187 Toyota Yaris, 143