A legfrissebb állás szerint januártól több ponton változik az autópiacot érintő szabályozás. A tervezet szerint megint áfamentes lesz a regisztrációs adó, de ezzel egy időben, az áfakiesés kompenzálására, az alapösszegeket a kormány jelentősen megnöveli.

A legnagyobb emelés az 1600 köbcentiméter alatti, öt évnél fiatalabb használt autókat sújtja, ez 170-178 százalék is lehet a napi online információi szerint. Az új javaslat alapján a kormányzat a motorkerékpárokra fizetendő regadót is 20 százalékkal kívánja emelni.

Ismét drágítják az Euro 4-es emissziós kategória tételeit is, ez alkalommal 20 százalék lesz az emelés mértéke a legcsekélyebb környezetszennyezésű autók esetében. Ennél közel 50 százalékkal magasabb lesz a 2000 után gyártott, Euro 3-as motorral felszerelt autók regisztrációs díja. Az Euro 2-es minősítésű autók regadója a duplája lesz az azonos hengerűrtartalmú motorral gyártott új autókénak.

Egységesen 380 000 forint adót kell majd fizetni a tisztán gázüzemű járművek után, míg az elektromos és hibridhajtású autók adója 190 000 forint lesz.

Ha a képviselők elfogadják a változtatást, szinte lehetetlenné válik a megfizethető árú külföldi használt autók behozatala, mivel a 2-3 éves autók adóját átlagosan 68 százalékkal emelik a jelenlegi értékhez képest.

A változtatások hátterében nem környezetvédelmi, vagy más nemes szempontok állnak, hiszen a hazai autóimport 70 százalékát kitevő, Euro 3-as motorral szerelt, kis lökettérfogatú, kis fogyasztású autók adóját emelik a legnagyobb mértékben.

Az új szabályozás életbelépésével gazdaságtalanná válhat a használt autók importja az itthon keresett kategóriákban.