Búcsúzik az NSX és a V6-os Clio. A Honda azért állítja le a sportautó gyártását, mert nem éri meg felkészíteni a 2006-tól érvényes környezetvédelmi és más új szabványok teljesítésére. Az egyesült államokbeli határértékek további szigorítása olyan nagyságrendű fejlesztést igényelne a motoron, ami egyáltalán nem gazdaságos.

2005 szeptemberében állnak le az európai piacra termelő gyártósorok, a gyár még elfogad megrendeléseket a kifutó modellre. Az NSX eltűnésével keletkező űrt a Honda a közeljövőben egy új szupersportautóval tölti be.

Piacilag nem volt különösebben sikeres az NSX, 1990-es bemutatása óta 18 000 talált gazdára belőle. Összehasonlításképp a Porsche 911-ből az utóbbi 10 hónap alatt elkelt 22 973. Ez persze nem azt jelenti, hogy az NSX volna a kevésbé jó sportautó.

Az NSX volt az első sorozatgyártású alumínium karosszériás autó, tehát nemcsak az ajtók, sárvédők, fedelek készültek könnyűfémből, hanem a váz is.

Ezt az elsőséget sokan tévesen az 1994-es Audi A8-nak tulajdonítják, amely csak a nagyszériás autók között volt első. A legkeményebb változat az NSX-R volt, amely V6-os, 280 lóerős motorjával 5,7 másodperc alatt gyorsult százra.

A másik búcsúzó a középmotorosra és hátsókerék-hajtásosra átépített Renault Clio. A Clio V6 1998 szeptemberében a Párizsi Autókiállításon volt látható tanulmányautóként. Az autó végül a várt 250 helyett 226 lóerős teljesítménnyel mutatkozott be 2000-ben, majd 2003 tavaszán egy modellfrissítéssel átvette a jelenlegi Clio orr-részt.

Ekkor a lóerők száma 255-re ugrott. A nagyon alaposan átdolgozott, V6-os, 2946 köbcentis motor 300 Nm-es nyomatékot küldött a váltóba 4650-es percenkénti fordulatszámon.

A jelentős légellenállás ellenére a Clio V6 245 km/órás végsebességet ért el, 5,8 másodperces százra gyorsulással.

A Clio V6 gyártása július végén szűnik meg az észak-franciaországi Dieppe-ben. A Clio V6 igazi unikum a mai autógyártásban a kiskategóriás kocsitól átvett karosszériával, benne a hátsó ülések helyén terpeszkedő középmotorral, hátsókerék-hajtással és gyárilag 18 colos felnikkel. A közvetlenül a pilóta mögül üvöltő motor különleges élmény. Sajnos a következő Clióból nem lesz hasonlóan egyedi utcai versenyautó.