A tegnapi gyorsasági szakaszt a sivatagban tomboló szél miatt a rendezők lefújták, mivel a repülők és helikopterek nem tudtak felszállni, és így nem tudtak volna baleset esetén menteni.
Az is hozzá tartozott a dologhoz, hogy a hetedik gyorsaságit nagyon sokan másnap reggelig sem tudták befejezni, mivel pár kilométerrel a cél előtt álltak üzemanyag nélkül.

Este a szervezők még úgy döntöttek, hogy a versenyzői eligazítást átteszik reggelre, és egy rövidebb 130 kilométeres versenyszakaszt írnak ki a 8. helyett, de ez sem sikerült. A reggel beérő versenyzőket nem akarták pihenés nélkül nekizavarni újra a sivatagnak.

Így az 520 kilométeres verseny helyett csak egy 250 km összekötő szakaszt kellett megtenni a verseny útvonalán, homokos sziklás talajon, néhol pedig közúton. A legtöbben gond nélkül teljesítették ezt a távot.

Ez különösen jó fényt vet a magyar versenyzőkre, hiszen a Szalay Balázs, a Palik László és a Kiss Sándor vezette versenyautók időben teljesítették a hetedik szakaszt. Közülük is kiemelkedett a Kiss-Czeglédi duó akik több gyári pilótát is megelőzve az abszolút 13 időt autózták.

A magyar kamionosok is beértek végül, a Darázsi/Tagai/Szalai egység a 17., a Szaller/Farkas/Keresztesi egység a 18. időt autózta. Az összetettben Darázsiék 23, Szallerék a 24. helyen állnak. A motorosok között Varga Ákos a 28. lett, Nagy Péter eredményét továbbra sem tudni, de egye hírek szerint még versenyben van.

Ma a pihenő nap előtt egy könnyebb szakaszt kell teljesíteni a még versenyben lévőknek. A 399 távot Tidjikja és Atar között jelölték ki.