Motorválaszték – Mindenkinek a megfelelőt 1

Motorválaszték - Mindenkinek a megfelelőt

Két dízel és négy benzinmotor – valamennyi négyhengeres – bőséges kínálatot ahhoz, hogy mindenki kiválassza magának a legmegfelelőbbet, akár a nagy teljesítményt, akár az alacsony fogyasztást részesítse előnyben.

A Fiat motorok tervezésnél a három fő szempont, a rugalmasság, a kis fajlagos fogyasztás, és a fokozott környezetvédelem. A motorok kétféle automatikus sebességváltóval (Speedgear és Dualogic) és négyféle (három ötfokozatú és egy hatfokozatú) kézi kapcsolású sebességváltóval kombinálhatók.

A választható hat erőforrás közül, a benzinesek és a dízelek között is találkozhatunk egy eddig még ismeretlen motorral. A legnagyobb újdonság az 1,3 literes, 16 szelepes, 70 lóerős Multijet erőforrás, mely a common rail turbódízel motorok minden előnyét kihasználja, a kedvező fogyasztás/teljesítmény aránytól a rendkívüli tartósságig.

Szintén említésre méltó tulajdonságokkal rendelkezik az új 1,4 literes, 16 szelepes, 95 lóerős Fire benzinmotor, amely igen kedvező fogyasztás mellett, rendkívül sportos lendülettel mozgatja a kis Puntót.

A két újdonság mellett választható még a 130 lóerős, 1,8 literes, 16 szelepes egység, a 85 lóerős JTD (Unijet) dízel, illetve a Fire család két ismert, 1.2 literes változata, 8 és 16 szeleppel.

Az újdonságként megjelenő Multijet erőforrás mellett továbbra is kapható az előző modellből ismert, 1.9 JTD jelzésű közös nyomócsöves turbódízel. Maximális, 85 lóerős teljesítményét 3500-as, 196 newtonméteres nyomatékát pedig 1500-as fordulaton adja le. Ezzel a motorral 173 km/órás maximális sebességet ér el a Punto és 12,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Vegyes használatban 100 km-en 4,9 liter üzemanyagot fogyaszt (5,3 litert a Sporting változatnál), városon kívül pedig 4,0 litert (a Punto Sporting 4,2 litert).

Az új benzinmotor hengerűrtartalma 1368 cm3, hengerenként négy szelepes, dupla vezérműtengelyes. 95 lóerős teljesítménye és 128 newtonméteres nyomatékával 178 km/órás végsebességre és 9,9 másodperces gyorsulásra képes. A magas literteljesítmény ellenére kedvezőnek mondható a 7,8 literes városi fogyasztás. Országúton 5,1 liter üzemanyagra van szükség 100 kilométerenként, amivel 6,6 literes vegyes fogyasztás érhető el.

Az élénk, de a karbantartás iránt egyben igénytelennek tartott motor teljesíti az Euro 4-es károsanyag kibocsátási norma követelményeit, ami többek között a motortérben elhelyezett katalizátornak köszönhető. A katalizátor így rövidebb idő alatt melegszik fel, és már a motor felmelegedési időszakában is csökkenti a szennyezőanyag-kibocsátást.

A környezetkárosítás minimalizálása érdekében az új motornál nincs üzemanyag visszavezetés, az üzemanyag nem kering vissza az üzemanyag tartályba, ami által csökken az üzemanyagpára-képződés. A kedvező tulajdonságok mellett további pozitívumként említhető meg a motor kiemelkedő akusztikája is.

Az előző modellből ismerős 1,2 literes, 8 szelepes erőforrás néhány változáson esett át, mielőtt belekerült volna az új Puntóba. Ilyen például az üzemanyag fogyasztás csökkentése érdekében beépített aktív kopogásérzékelő, amely bármilyen körülmények között képes az előgyújtás hatékony szabályozására.

5000-es fordulaton adja le az alapmotor 60 lóerős maximális teljesítményét, amivel 155 km/órás végsebesség elérésére képes a Punto. 102 newtonméteres nyomatéka 2500-as fordulatszámon jelentkezik, amivel alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érhető el. Városban 7,3 litert, országúton 4,8 litert, vegyes használatban pedig 5,7 litert fogyaszt 100 kilométerenként.

A hazai piacon nagyon népszerű 16 szelepes változatnál a megújulással változott a motor nyomatékgörbéje. A nyolc szelepeshez képest újdonság az elektronikus működésű fojtószelep. 172 km/órás maximális sebesség és 11,4 másodperces gyorsulás jellemzi a 16 szelepes motor erejét. Városban 7,6, városon kívül 5, vegyes használatban pedig 6 literrel beéri.

A legerősebb benzinmotorként az 1,8 literes, 130 lóerős egység választható a motortérbe. A változó szelepvezérléssel ellátott motor 6400-as fordulaton adja le maximális teljesítményét, míg 164 newtonméteres nyomatéka 4300-as fordulaton áll rendelkezésre. Ekkora teljesítménnyel 8,6 másodperc alatt éri el az autó a 100 km/órát és tisztességes 205 km/órás végsebesség elérésére képes.

A magyar piacon azonban nem a HGT viszi majd a prímet, hanem a két ezerkettes benzines és a nagyon kedvező áron, 2 850 000 forinttól kapható 1.3 Multijet JTD.

Próbálja ki Ön is az új Fiat Puntót!
Hírlevél regisztráció