Földgázzal hajtott benzines autóból hazánkban is fut több ezer. A Shell földgáz alapú üzemanyagával azonban dízelek üzemelnek, amire már felkapja a fejét az ember. A szintetikus Shell üzemanyag a ma is elterjedt sűrített földgázzal szemben több előnyt is nyújt. Ugyanolyan hatékonyan csökkenthető vele a környezetszennyezés, mint az ismert sűrített földgázzal, de jóval alacsonyabb költségekkel. További kedvező vonása, hogy a meglévő üzemanyag-adagoló rendszerekkel működik, tehát nem igényel átalakítást a dízelmotorokon. Ráadásul minden további nélkül keverhető a gázolajjal.

A Shell által kifejlesztett új üzemanyaggal az eredetileg Euro 3-as szabványú dízelmotorok a vizsgálatok tanúsága szerint minden további nélkül megfelelnek a sokkal szigorúbb Euro 4-es szabványban megadott határértékeknek. Ugyanilyen előrelépés mérhető az eleve Euro 4-es motoroknál. A németországi gyakorlati próbákat Gerhard Schröder kancellár indította el, egy berlini Shell-kútnál.

Ránézésre az újdonság a vízhez hasonlóan átlátszó és színtelen. A kénmentes üzemanyag nem tartalmaz aromás szénhidrogéneket. Mivel kiindulási alapként a kőolajnál nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló földgáz szolgál, hosszabb időre biztosítható volna vele az üzemanyag ellátás.

A Shell 1993 óta üzemeltet ipari méretekben “Gas to Liquids” (gázból folyékony) üzemanyag előállító telepet. A tervek szerint az olajtársaság a közeljövőben meghatszorozza szintetikus üzemanyag előállító kapacitását. Ez a napi 75 000 hordós mennyiség 2008-ra már lehetővé tenné, hogy nagy tömegben készüljön a különleges üzemanyag.

Ez az üzemanyag nem csak földgázból állítható elő. Kísérletek folynak abból a célból, hogy biomasszából kinyerjenek a Gas to Liquids eljárással egy Sun Fuel nevű üzemanyagot, amely megegyezik a említett szintetikus hajtóanyaggal. A ma még gazdaságtalanul drága eljárás értelme az, hogy megújuló energiaforrásokból előállított üzemanyaggal lehessen pótolni a kőolajból, vagy földgázból nyertet.