Még gyakorlott autósok sem igazán szeretnek szűk helyre beparkolni a járdával párhuzamosan. Vigyázni kell a dísztárcsára, a könnyűfém felnire, tehát nem jó kicentizni a távolságot a járdától. Ha viszont kilóg az autó a sorból, akkor a tükrét törheti le egy figyelmetlen autóstárs, netán egy gyalogos, egy biciklista. Arról nem is beszélve, hogy egy fényezett és koptatócsík nélküli lökhárítón, már egy apró horzsolás kijavítása is tízezreket emészthet fel. Bár sok férfi szerint kizárólag a nőkre jellemző, hogy gondot okoz nekik a parkolás, biztosan sokan lemondanának a centizésről az erősebb nem képviselői közül is.

Jól parkolni tehát nem könnyű, amire a BMW kutatói kényelmes megoldást kínálnak. A rendszerben egy a hátsó lökhárítóban elhelyezett érzékelő méri a parkolóhelyek méretét, amelyek mellett az autó elhalad. Amikor a szenzor egy kellően tágas helyet vesz észre, jelzést ad a vezetőnek. Ha az autós tényleg meg akar állni, akkor lefékez, majd rükvercbe kapcsol. Ha bekapcsolta a parkolássegítőt, akkor meg sem kell mozdítania a kormányt, és az autó beáll a helyre. Csak a gázadásra és a fékezésre kell ügyelni.

A berendezés magától bekormányozza az autót, még a kocsi hosszánál alig nagyobb méretű parkolóhelyekre is. A fejlesztés során sikerült elérni, hogy a gép ne egyszerűen a járdával párhuzamosan álljon be, hanem ügyeljen a kellő távolságra is a padkától. Tolatás közben akár el is vehetjük kezünket a kormányról, mivel az irányítást egy elektromos motor végzi. A manőver befejezésekor a rendszer jelzi a vezetőnek, hogy az autó megfelelő pozícióba került.

Innentől újra rajtunk a sor, de a BMW Parkassistent (párkássisztent) még segít azzal, hogy a kerekeket visszafordítja egyenes állásba. Ezt követően tényleg nem okozhat nehézséget előregurulni és megállni a parkolóhely közepén.
Kényelmessége mellett a BMW szerint biztonságbeli előnyei is vannak ennek a fejlesztésnek. Mivel a vezetőnek kizárólag a fékezésre és a gázadásra kell koncentrálnia, több figyelme jut a környezetére. Automatika segítségével beparkolva könnyebben észreveszi, ha például egy gyalogos keresztezi a tolató autó útját, mivel nem kell feszülten, centiméterre kimérnie a szabad helyet.

A parkolássegítő egy nagyobb és jóval összetettebb rendszer része. A vezetőt segítő berendezések egyike azt akadályozza meg, hogy a sofőr elaludjon néhány pillanatra, ami főleg monoton autópályás utakon okoz halálos baleseteket. Egy kényelmes figyelmesség, hogy a vezető előre helyet foglalhat magának egy parkolóházban. Ezzel megelőzhető, hogy a parkoló után kutató autós feltartsa a többieket, ami a belvárosi forgalomra jellemző.

Figyelemre méltó az aktív gázpedál. Ez a kifejezés mást jelent a Mercedes-Benznél, amely már szériában gyárt aktív gázpedálos autót, és mást a BMW szótárában. A BMW-féle aktív gázpedál egyszerű, de nagyon hatásos ötleten alapul. Ha a vezető körülményekhez képest túl gyorsan haladna, a felkeményedő gázpedálon automatikusan érzi, hogy az út vonalvezetése, a forgalom sűrűsége vagy más tényező nem teszi lehetővé a tempó növelését.

Mindennek közös célja, hogy javuljon az autózás biztonsága. A BMW azonban híres arról, hogy autóiban az elektronika nem veszi ki az irányítást a vezető kezéből. A bajor márka ezen fejlesztéseinél is hangsúlyozza, hogy az elektronikával segíteni szeretnék az autósokat, nem pedig gyámkodni fölöttük.