Nagy lendülettel zajlik a smart modellcsaládjának bővítése és megújulása. A roadster és roadster cabrio páros bemutatása után, melyek hamarosa hazánkban is megvásárolhatók lesznek, a smart city coupé és cabrio felfrissítésén a sor.

A kedves városi miniautó ugyan eddig is nagy feltűnést keltett a nagyvárosok zsúfolt forgatagában, és kiváló helykihasználása révén könnyen manőverezhető volt a méretes cirkálók közt, ám a szinte elviselhetetlenül kemény rugózás a rossz minőségű aszfalton kényelmetlenné tette az utazást. Épp ezért a megújuló coupé és cabrio lágyabb felfüggesztésen suhan majd, hogy ne kelljen összeszorított fogakkal tűrni a megpróbáltatásokat. Hogy a kényelmesebb rugózás nem menjen a biztos úttartás rovására, szériaként elektronikus menetstabilizálóval szerelik az autókat.

Mivel a testvérmodellek súlya nem gyarapszik számottevően, a nagy áttételezésű kormányt nem nehéz parkoláskor sem tekerni, de ennek ellenére az új modelleken a szervokormány is felkerül az extrafelszerelések listájára.

A kényelmi változtatások túl nő a benzinmotorok teljesítménye és lökettérfogata. Hasonlóan a smart roadsterhez a háromhengeres benzinmotor űrtartalma 599-ről 698 köbcentire nő. A gyengébbik turbós motor 50, az erősebb 61 lóerős lesz, és mindkét változat teljesíti az EU4-es környezetvédelmi normát. A dízelmotor teljesítménye marad 40 lóerő.

Rögvest az új coupé és cabrio megjelenésékor lesz elérhető a két autó Brabus-féle tuningja is, melyeket 74 lóerőre hizlalt turbómotor hajt. A Brabus smartok végsebessége a 135 km/órás limitet kiiktatva 150 km/óra.