Autóban utazunk – a vezess.hu első kilenc hónapja 1

Autóban utazunk - a vezess.hu első kilenc hónapja

Egy hónapos próbaüzem után 2001. április 2-án kezdte meg hivatalos működését az interneten a vezess.hu, az [origo] autós csatornája. Akkor örömmel tudattuk olvasóinkkal, hogy vezess.hu néven egy olyan magyar nyelvű tartalomszolgáltatás jelent meg a világhálón, amely autóvásárlást megkönnyítő adatbázisokból és egy naponta háromszor frissített online autós lapból áll. Csapatunk elképzelését, úgy tűnik, igazolta az elmúlt kilenc hónap. Látogatóink napi 6-8 ezres száma igazolja, hogy szükséges a magyar autóspiacon egy ilyen témájú honlap jelenléte. Hírlevelünket több mint hatezren olvassák rendszeresen.

Az oldalunkon elérhető adatbázis kezelése igen nehéz feladat, így olvasóink javaslatainak megfelelően többször próbáltunk javítani azok áttekinthetőségén és az észrevételeknek megfelelően a hibákat is javítottuk. Most is csak arra tudjuk buzdítani látogatóinkat, ha bármilyen észrevételük van, írjanak egy e-mailt az info@vezess.hu címre! Szeretnénk megköszönni olvasóink helyreigazításait is és pontosításait is.

Olvasmányos részünk is folyamatosan fejlődött az elmúlt kilenc hónapban. Augusztusban két új rovat jelent meg, az akció-figyelő és a teszt. Az előbbi az aktuális akciós ajánlatok közt barangolóknak nyújt eligazítást, míg a tesztrovatban kizárólag új autókról írt tesztjeinket közöljük. A tesztekben megpróbálunk teljes objektivitással közölni benyomásainkat az autókról, ám néha nehéz a tesztelő szubjektív véleményt elrejteni a tényszerű beszámolók mellett. A tesztelést szerkesztőségünk három fős gárdája végzi, de az izgalmasabb autóknál a cég két ügyvezetője is bekapcsolódik a tapasztalatszerzésbe. Augusztus óta összesen 31 autó járt szerkesztőségünknél. Jelenleg épp a 32-et, egy Citroen C5 kombit és a 33-at, egy Toyota Yaris TS-t használunk.

A tesztelés négy és fél hónapja alatt összesen 18 574 kilométert tettünk meg a 31 tesztautóval. A legtöbbet, 2340 kilométert az Opel Corsa 1.4 Elegance-szal autóztunk, amivel eljutottunk a Frankfurti Autókiállításra is. A legkevesebbet második Mercedes tesztautónkkal, az E 200 Kompressorral tettük meg, 224 kilométert. Sokszor járt nálunk dízel autó, ám ezek közül is legtakarékosabb a VW Lupo 3L volt, 3,8 liter/100 kilométeres tesztfogyasztásával. Szorosan a Lupo nyomában maradt a jóval nagyobb Skoda Fabia 1,9 literes dízelmotorral futó változata, amely 4,8 literes fogyasztással örvendezetett meg bennünket. A VW és a szívódízel Skoda mögé felfért a dobogóra a Renault Clio 1.5 dCi is 5,1 literes fogyasztásával, ami a téli üzem miatt különösen dicsérendő.

A benzinzabálók közt a Ford Galaxy vitte el a pálmát, mivel 2,3 literes benzinmotorja probléma nélkül benyelt 15,2 litert 100 kilométeren. Nem bánt takarékosan a benzinnel a Seat Toledo V5 2,3 literes szívómotorja és az Opel Astra Coupé 2,2 literes benzinese sem, igaz, utóbbival nagyon gyorsan mentünk. Városban iszákos volt a két E-osztályos Mercedes, bár a csillagos autók fogyasztása lakott területen kívül örvendetesen visszaesett.

Legerősebb tesztautónk a 192 lóerős BMW Compact volt, ám a nagy teljesítmény a bajor sportkocsinál nem társult bántó fogyasztással. Majd’ 100 lóerővel fejeli meg a BMW Compact teljesítményét a 275 lóerős VW Passat W8, amelyet nem teszten, hanem a svájci bemutatón próbálhattunk ki.

Leggyengébb tesztautónk a 61 lóerős VW Lupo volt, ha nem számítjuk a szerkesztőség állandó tesztmobilját, a kétkerekű rollert. A Lupo azonban egy cseppet sem volt erőtlen vagy lomha.

A tesztelések során mindenkiben kialakulnak személyes érzelmek, ám igyekszünk ezeknek nem hangot adni a tesztekben. Most, szilveszterkor úgy érezzük, hogy szubjektíven is beszámolhatunk a tesztautókról.

Két ügyvezetőnk, Della Donna Mario és Balázs Árpád a szakmából érkezett – mindketten autóimportőr cégnél dolgoztak korábban – így sok különböző típusú autóval jártak munkájuk során. Először Mariót kérdeztük meg, melyik volt a kedvenc tesztautója:

“Ha az ártól és minden egyéb tényezőtől elvonatkoztatok, a MINI Cooper tetszett a legjobban. Ha nem néznék apai örömök elé, akkor komolyon megfontolnám a BMW féle MINI megvásárlását. Így azonban, mivel hamarosan hárman leszünk, nagyobb autóban gondolkozom. Korábban tetszett a Renault Twingo is, de az autó kipróbálása után rájöttem, hogy nem ez az én autóm. A Twingo nagyobb testvére, a Clio viszont igen megtetszett, főként az 1,5 literes dízelmotorral.”

Balázs Árpád civilben Mazda MX-5-össel közlekedik, így sejthető, hogy milyen autók állnak közel a szívéhez, épp ezért meglepő az ő kedvenc tesztautója: “Régóta fanatikus Mercedes őrült vagyok, így mindenképpen a két E-osztályos Mercedest emelném ki tesztautók közül. Tetszett a Merci Sportcoupé is, de az a higgadtság és kifinomultság, ami az E-Mercedesekre jellemző, nem utánozható.”

Szörényi András, egy mindenevő autórajongó, többször átnézte a listát, mielőtt választott. Nála az élbolyban a Rover 75 Tourer és az E-Mercedes van. Magasztalta a Renault Lagunát, az Astra Coupét, a kisebb autók közül nagyon szerette a Twingót, a Fabiát és a Lupo 3L-t.

Horváth Zsoltnál szorosan az első helyen végzett a BMW Compact és a MINI Cooper. “Nem tudom eldönteni, hogy a kettő közül melyik jött be jobban. Mindkettő nagyon élvezetes vezethetőségével szerzett plusz pontokat nálam. A Mercedesek is nagyon jók voltak, de nem igazán tetszettek. A három Merci közül talán a Sportcoupé tetszett a legjobban, amely a legnagyobb feltűnést is keltette a környékünkön.”

Nagy Gergelynek a tesztcsapat harmadik tagjának nincs igazi kedvence: “Nagyon sok autó tetszett a tesztautók közül, de egy kedvencet nem tudnék kiemelni, csak többet. Talán a BMW Compact az, amelyik kiemelkedik ezek közül, de szorosan a BMW mögött áll az én rangsoromban a MINI Cooper és az Audi A4 quattro is. Tetszett még a Peugeot 206 CC és a most teszten lévő Toyota Yaris TS is.”

A tesztelőkön kívül sokszor a többi kolléga is üléspróbát végzett az autókon, és nekik is volt véleményük az autókról. Molnár Gergelynek – aki újautó-adatbázisunkat tartja karban a Peugeot 607-nyerte el igazán a tetszését. “Nagyon tetszett a 607-es hatalmas fűthető bőrfotelja, és tekintélyt parancsoló mérete. Mivel a presztízs engem nem érdekel, kiváló autónak találtam a nagy Peugeot-t.”

Egy év múlva reméljük még több az oldal működésével és kedvenc autóinkkal kapcsolatos információt oszthatunk meg kedves olvasóinkkal. Olvasóink támogatását megköszönve mindenkinek sikerekben gazdag, boldog új évet kívánunk!