A nyolchengeres változatok szériában megkapják a ZF hatfokozatú automata váltóját, amely ősszel az új hetes BMW-ben mutatkozott be. Ugyanez a váltó felárért megrendelhető a hathengeres motorokhoz is. Minőségi újdonság a teljesen új konstrukciójú, kovácsolt alumínium keresztlengőkaros első futómű. Kisebb mértékben átdolgozták a hátsó futóművet is.

Új alapmodellt kap a felső középkategóriás Jaguar sorozat. A 238 lovas háromliteres alatt helyezkedik el a 201 lóerős, 2,5 literes V6-os. Teljesítménye 5 lóerővel nagyobb a motordonor X-Type V6 2.5-nél. Megnövelték a nyolchengeres motor teljesítményét és hengerűrtartalmát. A következő évtől négy liter helyett 4,2 liter a lökettérfogat, a maximális teljesítmény nem 276, hanem bűvös 300 lóerő, a nyomaték 410 Nm körüli.

Korábban már írtunk arról, hogy feltöltött motor kerül az R típusjelzésű sportmodellbe. A 4,2 literes V8-as benzines kompresszorral 400 lóerőt ad le. Ránézésre a hűtőmaszkba integrált, a karosszéria színéhez igazított dróthálóról, a piros R feliratról és a csomagtérfedélre szerelt légterelőről ismerhető meg a csúcsmodell. Marad a 250 kilométer/órára korlátozott végsebesség, a százra gyorsulás 5,6 másodperc.

Újdonság a belső térben, hogy a sokat kritizált, a testvérmodell Lincoln LS sorozat hatásának betudható, amerikais műszerfal helyét a középkategóriás X-Type műszerfala foglalja el. Minden felszereltségi változathoz rendelhető az érintőképernyős monitor és a DVD-lemezes navigációs rendszer. Érdekesség a felárért rendelhető elektromos pedálállítás és a british racing green műszerszámlap. Eltűnik a kézifékkar, feladatát a Renault Vel Satishoz hasonlóan elektronikus rögzítőfék veszi át.