Nagy szakítószilárdságú acélból készült, 45 kilóval könnyített létraváz, áramvonalas(abb) karosszéria aktív aerodinamikai elemmel, szintszabályozós légrugózás, elektronikus kézifék és aktív zajcsillapítás – az észak-amerikai piacon olyan fejlesztések zajlanak a haszonjárművek körében, amelyekre másutt jobbára csak a személyautóknál van példa.

2019 Ram 1500 Laramie – Mountain Brown Interior

Hosszasan sorolhatnánk még a Fiat-Chrysler pickup-márkájának, a RAM-nak a belépő modellcsaládján (1500-as széria) alkalmazott újításokat, a panoráma-kamerarendszertől a 900 wattos Harman Kardon audiorendszerig, és feltétlenül említést érdemel a hűtővíz-fűtés, aminek köszönhetően a váltó- és motorolaj gyorsabban eléri üzemi hőmérsékletét, de most koncentráljunk arra, amit a címben ígértünk: az egytonnás terhelhetőségű autó ugyanis hibrid hajtásláncot kapott, méghozzá kétfélét.

2019 Ram 1500 Rebel

A 3.6 V6 és az 5.7 V8 Hemi benzinmotorokhoz egyaránt megrendelhető ugyanis az eTorque mild hibrid rendszer. Ez önállóan nem képes mozgatni az autót, de nem is ez a feladata: egyrészt helyettesíti az önindítót, másrészt fékenergia-visszanyerést végez, harmadrészt pedig rövid ideig képes extra nyomatékot biztosítani – a 48 voltos rendszer a kisebbik motornál 120, a nagyobbiknál 160 extra newtonmétert ad. Amúgy dízelmotorokkal is kapható az autó, de azokhoz nem jár mikrohibrid rendszer.

2019 Ram 1500 Rebel

Forrás: FCA