A Civic családbarátabb verziója és az új NSX szupersportkocsi koncepciója arról tanúskodik, hogy a Honda újra kezdi megtalálni önmagát, ami a formavilágot illeti.
A Civic kombiváltozata csaknem gyártásra kész, kidolgozott egésznek hatott a standon. Csak a kocsi alá belesve kezdhetünk gyanakodni, hogy talán még várni kell egy kicsit a kompakt kombira:
A Honda kezdi megtalálni önmagát
A Honda kezdi megtalálni önmagát
1/22 Az NSX kisebbnek, de gonoszabbnak tűnik, mint a régi, legendás modell. V6-os hibridrendszert ígérnek bele
Az NSX kisebbnek, de gonoszabbnak tűnik, mint a régi, legendás modell. V6-os hibridrendszert ígérnek bele
Fotó megosztása:
2/22 Milyen lehet majd a hangja a V6-os hibridrendszerrel?
Milyen lehet majd a hangja a V6-os hibridrendszerrel?
Fotó megosztása:
3/22 Ez lenne a sportos Hondák formavilága a jövőben? Nem bánnánk!
Ez lenne a sportos Hondák formavilága a jövőben? Nem bánnánk!
Fotó megosztása:
4/22 Alig várjuk az első menetpróbát, végre újra visszatér a Honda a német, brit, olasz széles-laposok közé
Alig várjuk az első menetpróbát, végre újra visszatér a Honda a német, brit, olasz széles-laposok közé
Fotó megosztása:
5/22 Hatalmas spoiler nélkül is lehet szupersportkocsit csinálni
Hatalmas spoiler nélkül is lehet szupersportkocsit csinálni
Fotó megosztása:
6/22 Cipőkanállal kell majd beleülni
Cipőkanállal kell majd beleülni
Fotó megosztása:
7/22 Batmobile a Hondától
Batmobile a Hondától
Fotó megosztása:
8/22 Honda NSX Concept
Honda NSX Concept
Fotó megosztása:
9/22 Honda NSX Concept
Honda NSX Concept
Fotó megosztása:
10/22 Honda NSX Concept
Honda NSX Concept
Fotó megosztása:
11/22 Ez a felni megérdemli a "2013-as Genfi Autószalon Legszebb Keréktárcsája" különdíjat
Ez a felni megérdemli a "2013-as Genfi Autószalon Legszebb Keréktárcsája" különdíjat
Fotó megosztása:
12/22 Fülledt hangulatú szupersport-belső az NSX-ben
Fülledt hangulatú szupersport-belső az NSX-ben
Fotó megosztása:
13/22 Két ember préselhető be az NSX-be; csomagot nem sokat vihetnek majd magukkal a szupersport-hondázók
Két ember préselhető be az NSX-be; csomagot nem sokat vihetnek majd magukkal a szupersport-hondázók
Fotó megosztása:
14/22 A hibridrendszerhez nem kell kézi váltó. Ettől még az NSX lehet nagyon jós sportkocsi - meglátjuk
A hibridrendszerhez nem kell kézi váltó. Ettől még az NSX lehet nagyon jós sportkocsi - meglátjuk
Fotó megosztása:
15/22 Nem rossz, sőt: harmonikusabb, izgalmasabb, mint az ötajtós
Nem rossz, sőt: harmonikusabb, izgalmasabb, mint az ötajtós
Fotó megosztása:
16/22 A Civic kombi formája teljesen kész, de Genfben még tanulmányként állították ki
A Civic kombi formája teljesen kész, de Genfben még tanulmányként állították ki
Fotó megosztása:
17/22 Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer
Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer
Fotó megosztása:
18/22 Ez a Civic kombi még tényleg csak tanulmány
Ez a Civic kombi még tényleg csak tanulmány
Fotó megosztása:
19/22 Honda Civic Tourer Concept
Honda Civic Tourer Concept
Fotó megosztása:
20/22 Honda Civic Tourer Concept
Honda Civic Tourer Concept
Fotó megosztása:
21/22 Honda Civic Tourer Concept
Honda Civic Tourer Concept
Fotó megosztása:
22/22 Honda Civic Tourer Concept
Honda Civic Tourer Concept
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Ez a Civic kombi még tényleg csak tanulmány
Kíváncsiak vagytok a részletekre? Én is az voltam, amikor bedugtam a laptopba a Honda USB-stickjét. Nagy meglepetésemre magyar nyelven is megtaláltam rajta a sajtóanyagot. Íme, a teljes szöveg, rövidítés nélkül:
Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer
Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer
“A Civic Tourer Concept az ötajtós Civic-től örökölte génjeit, így a koncepcióautó is letisztult, dinamikus, elegáns formavilággal léphet a nagyközönség elé. Egyedi, karakteres megjelenésével a széles és alacsony Civic Tourer Concept éppoly sportos,mint az ötajtós változat, ugyanakkor hihetetlenül tágas belső térrel kényezteti utasait. Akárcsak az eddig gyártott kombi Hondáknál (pl. Accord Tourer és Civic Aerodeck), a Civic Tourer Conceptnél is arra törekedtek a mérnökök, hogy a – kategóriaelső méretű – csomagtér észrevétlenül simuljon bele a formatervbe, s a jármű tökéletesen kiszolgálja egy aktív család igényeit.”
Honda Civic Tourer Concept
Nos, remélem, ezek után senkiben nem maradt kérdés a Honda kombijáról. Én, aki elfogulatlan szemlélőként láttam élőben is a kocsit a genfi standon, talán még annyit hozzátennék ehhez az adatáradathoz, hogy a Civic kombi sokkal arányosabb, harmonikusabb az ötajtósnál, egy kicsit hasonlít a Mazdákra, és sokkal kevésbé bántóan dudorodik a hátsó lámpa hólyagja hátul, mint a normál Civicé. Beülni nem engedtek az autóba, és a másik kiállított tanulmányt, az NSX-et se közelíthettük meg két méternél jobban.
Honda NSX Concept
NSX Concept
Valamivel bőbeszédűbb a Honda a márka sportos imidzsét feltámasztani hivatott szupersport-tanulmánnyal kapcsolatban; még néhány számot is kaptunk:
Műszaki adatok: NSX Concept
Teljes hosszúság (mm)
4,330
Teljes szélesség (mm)
1,895
Magasság (mm)
1,160
Tengelytáv (mm)
2,575
Felnik mérete
19×9 (elöl)
20×10 (hátul)
Gumiabroncsok mérete
255/35 R19 (elöl)
275/30 R20 (hátul)
Az NSX második generációja talán tényleg visszaadja a Hondának,amit úgy hiányolnak a rajongók manapság: a markáns karaktert. Széles, lapos, izgalmas. Közepére V6-os benzinmotorból épített hibridrendszert ígérnek bele a PR-esek. az NSX Concept alá olyan összkerékhajtást álmodtak, melyben elöl két villanymotor adja majd a kerekeknek az erőt.
A szupersport-Honda amerikai Honda lesz. Miként korábban bejelentették, az új NSX fejlesztését nemzetközi K+F csoport végzi a kaliforniai és ohiói Honda R&D Americas cég irányításával. Maga a gyártás is az Ohio központjától nem messze épülő új gyáregységben zajlik majd.