Na, ez tuti kínai – ezzel a felkiáltással álltunk meg szélütötten a Thunder Power standjánál, amikor megláttuk ezt a csodálatos gépet. Igazából csak a hecc kedvéért mentünk beljebb, és a stand hátuljában újabb csodát láttunk: egy pályagép-szerű prototípus állt, akkora szárnnyal, amelyet csak Pikes Peak-versenyautókon szokás látni.

Az információs pult mögött egy első pillantásra kínainak tűnő fiatalember álldogállt, készségesen válaszolt kérdéseimre, és hamar kiderült, hogy a kocsi nem kínai, sőt, nem egy vicc, hanem egy olyan autó, amelyet 2017-ben tervez piacra dobni Európában a gyártó, hogy megszorongassa vele a Tesla Model S-t. Ha az európaiaknak tetszik, a következő állomás Kína, ahol a villanyautók piaca ugyancsak szárnyalni kezdett az utóbbi pár évben.

a videó a hirdetés után indul

A csaknem öt méter hosszú limuzin futurisztikus formája a milánói Zagatónál készült. A technikát meg nem nevezett német cég készítette a víztükrön csobbanó kavicsot idéző hűtőmaszk mögé, a finanszírozást pedig egy tajvani vállalat intézi.

A Thunder Power (milyen jó név ez egy némán suhanó elektromos autónak: a Mennydörgés Ereje) a Tesla S-nél nagyobb hatótávot ígér, a két teljesítményszinten kapható (vagy legalábbis ígért) elektromos hajtáslánc erősebbik változata a Teslát erő tekintetében is lekörözi:

Az elektromos szedán pályaautós tanulmány-változata
Az elektromos szedán pályaautós tanulmány-változata

Tajvani-német koprodukciós Tesla-gyilkos

Tajvani-német koprodukciós Tesla-gyilkos

Az elektromos szedán pályaautós tanulmány-változata
Egy Pikes Peak-versenyen el is tudnánk képzelni ezzel a szárnnyal
Thunder Power: a mennydörgés ereje. Jó név ez egy villanyautónak
Kavics csobbant az orrban?
A dizájn Zagato
Ebből a szögből még tulajdonképpen nem is rossz, látni benne az olasz fantáziát
Tajvani-német koprodukciós Tesla-gyilkos 29
Igényesen kidolgozott, de ebben a formában szériagyártás-képtelen prototípus-belső
Jópofa a virtuális csúszkás hátsó klímakonzol
Ablakemelő-konzol Thunder Power módra
Fapanelbe integrált ülésállító gombcsoport
Formabontó pedálkompozíció
A homályos, zűrzavaros kijelző még nem való szériaautóba
Virtuális gördítőgomb a kormányon
Meggyőző minőségű a prototípus kimunkálása, biztos tódulnak a befektetők a projektre
Érdekes az övcsat elhelyezése az üléspárnában
Ez a kijelző mindig 84%-ot mutat: nem igazi kijelző, csak gravír a prototípusban
Thunder Power, taiwani-német koprodukcióban
Szokni kell a formatervet, nagyon erős
Csaknem öt méter hosszú, három méter a tengelytáv
Fotó megosztása:

Csaknem öt méter hosszú, három méter a tengelytáv

Csaknem öt méter hosszú, három méter a tengelytáv

2017 már nagyon közel van, ehhez képest a kocsi utastere még nem igazán tűnik sorozatgyártásra érettnek. Sok fa és bőr, sok egyedi kézi munka kellett ahhoz, hogy ez a kiállított prototípus ilyen jól mutasson, de nem tűnik realitásnak, hogy ebben a minőségben és ezzel a drága technikával a Thunder Power tényleg beférjen a Tesla indulóára, 65 ezer euró alá. Márpedig állítólag ez a cél.

A gyártó a kiállított kocsi állítólag flexibilis gyártási rendszerére alapozva már most ígér egy szabadidő-autót, kompakt és crossover modelleket a közeljövőben – bár a kedves fiatalember azt mondta, egyelőre az sem dőlt még el, hol készülnek majd a kocsik.

Az elektromos szedán pályaautós tanulmány-változata

Az elektromos szedán pályaautós tanulmány-változata


Ebből a szögből még tulajdonképpen nem is rossz, látni benne az olasz fantáziát

Ebből a szögből még tulajdonképpen nem is rossz, látni benne az olasz fantáziát


Érdekes az övcsat elhelyezése az üléspárnában

Érdekes az övcsat elhelyezése az üléspárnában

Hát, nem tudom. 30%-ban tűnik komolynak a projekt, 70%-ban pedig inkább egy befektetőcsalogató vállalkozásnak, amelybe beugorva azért van esély egy Quaestor-szintű hozam elérésére is középtávon. Mi mindenesetre drukkolunk neki, bár reméljük, hogy ezt az orrot azért átgondolják még egyszer, mielőtt a Thunder Power az utakra kerül.