Eredetileg nyár derekán mutatta be új családi modelljét a Mini, ám furmányosan csinálták: a Clubman fotóihoz nem társítottak számadatokat, így bár felhergelték a népet, kellő információt tartottak vissza ahhoz, hogy most, a hivatalos világpremieren is nagyot szólhasson a csattanó.
Az új Clubman 4253 milliméter hosszú, 1,8 méter széles, magassága 1441 mm. A tengelytáv 2670 mm – utóbbi 10 centivel haladja meg a háromajtós alapmodellét, és gondoskodik arról, hogy avantgárd megjelenése ellenére jól használható legyen az utastér. A csomagtartó alaphelyzetben 360 literes, de a hármas osztású (4:2:4) üléseket elfektetve 1250-re bővíthető. Az elődmodell azonos adata 260-930 liter volt; végső soron az itt elért javulás fontosabb, mint hogy a vezető mögött is kapott egy oldalajtót a Clubman, de ennek a jelentősége sem hanyagolható el.

Mivel ezzel összhangban kifejezetten kényelmes utazóautónak szánja gyártója, a Clubman egy sor olyan extrát is felsorakoztat, amit a márka korábban nem kínált. Ilyen az elektromos rögzítőfék, a nyolcfokozatú Steptronic váltó, a motoros ülések vagy a háttérvilágítású ajtókárpit. Feláras a kulcs nélküli nyitás és indítás funkció; ezt 2015-ben tételesen kihangsúlyozni egy magát prémiumnak valló márkánál meglehetősen kellemetlen.
Az októbertől kapható Clubman háromféle motorral debütál: lesz Cooper S variáns 192 lóerővel, 6,3 literes átlagfogyasztással, sime Cooper 136 lóval, 5,3-as fogyasztással, és Cooper D 150 lovas dízellel, 4,4-es átlaggal. Később jön a Cooper SD szuperdízel új fejlesztésű, 190 lóerős négyhengeressel.