Bonyolultnak hangzik, és a versenyzők között sem aratott osztatlan sikert a teszt. A BMW-s Robert Kubica is az elégedetlenek közé tartozik:
“Úgy gondolom, hogy túl bonyolult, egyelőre nem tudni, hogy végül használjuk-e majd vagy sem. Mert mi van, ha valaki csak a safety car bejelentése után mondjuk csak 200 méterrel aktiválja a sebességkorlátozást, és így előnyt szerez? Az FIA-nak pontosan kellene ellenőriznie, hogy a pilóta ésszerű időn belül nyomta-e meg a gombot” – mondta a lengyel.
Kubicának a mostani rendszer sem tetszik, de úgy gondolja, hogy a tökéletes megoldás még nem született meg.
“Természetesen a mostani bokszutca-lezárásos szabály is nagy büntetés lehet azoknak a versenyzőknek, akik épp a kiállásukra készülnek, az ő versenyüket tönkreteheti a biztonsági autó. Idén is előfordult már többször, és ezzel akár a bajnokságot is el lehet rontani. Nehéz helyzet. Vannak pozitív és negatív oldalai a különböző megoldásoknak, és soha semelyik nem lesz 100 százalékosan tökéletes, de a mostani szituáción biztos lehetne javítani.”





